اخبار بازی

فیل اسپنسر: حداقل ۱۰% از بازی‌های Xbox مبتنی بر Cloud هستند

گیمفا

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رییس بخش گیمینگ مایکروسافت می‌گوید دست کم ۱۰% از بازی‌های Xbox بر پایه Cloud هستند.

مایکروسافت در زمان شروع این نسل به بازی‌های ابری پرداخت و اشتراک Game Pass Ultimate این امکان را فراهم می‌کند که بیشتر بازی‌ها را بدون نیاز به PC یا ایکس باکس تجربه کنید. اما با وجود مزایای فراوان، در ابتدا چندان محبوب نبود، اگرچه به نظر می‌رسد اخیراً سرعت محبوبیت آن افزایش یافته است.

فیل اسپنسر اخیراً مصاحبه‌ای را با استفن توتیلو (Stephen Totilo)، ژورنالیست صنعت بازی، انجام داده است. وی توضیح داد که بازی‌های ابری در حال حاضر به تنهایی درصد دو رقمی از زمان بازی ایکس باکس را تشکیل می‌دهند که به معنای حداقل ۱۰٪ است. به نظر نمی‌رسد که این مخاطبان، مخاطبان کنسول‌های سنتی هستند که در درجه اول از آن استفاده می‌کنند، زیرا رشد بازی‌های ابری ناشی از بازارهایی است که هرگز بازار کنسول‌ها نمی‌شوند و این دقیقاً همان چیزی است که مایکروسافت هنگام شروع تلاش‌های برای بخش ابری خود به آن امیدوار بود.

اواخر امسال کاربران Xbox می‌توانند همه‌ی بازی‌های خود را با فضای ابری تجربه کنند، به این معنی که همیشه به کنسول و بازی‌های خود در هر کجا که اینترنت خوبی در اختیار داشته باشند، دسترسی خواهند داشت. این چیزی است که احتمالاً محبوبیت بازی‌های ابری را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

نظر شما در این باره چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا