اخبار بازی

سری RTX 50 کارت‌های گرافیکی NVIDIA از راه می‌رسند

گیمفا

احتمالا در ابتدا، کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 5080 عرضه خواهد شد. به دنبال آن، RTX 5090 در سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ روانه بازار می‌شود.

به گزارش Kopite7kimi، انتظار داریم سری گرافیک‌های Blackwell، با عرضه RTX 5080 به عنوان اولین نسخه، روانه بازار شوند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، خانواده Blackwell، در سه ماهه جهام سال ۲۰۲۴ عرضه شود که شامل دو محصول GeForce RTX 5090 و GeForce RTX 5080 خواهد بود. با لاین‌آپ “Ada Lovelace” از سری ۴۰ RTX، دیدیم که شرکت NVIDIA، در ابتدا RTX 4090 را معرفی کرد و به دنبال آن، به معرفی RTX 4080 پرداخت. هر دوی این محصولات بالارده، با اختلاف زمانی یک ماهه عرضه شدند و حالا به نظر می‌رسد، شرکت NVIDIA تصمیم گرفته تا این بار مدل “۸۰” را اول عرضه کند.

این شایعه چند روز بعد از آن منتشر شد که چندین رسانه، گزارش دادند GeForce RTX 5090 تنها محصولی خواهد بود که امسال عرضه می‌شود. این موضوع منطقی نیست چرا که گزارش‌هایی قدیمی در راستای عرضه دو نمونه از سری RTX 50 وجود داشت. حالا با گرازش Kopite7kimi، که عرضه RTX 5080 را تایید کرده است، به نظر می‌رسد باید متکی به اخبار گذشته باشیم.

شرکت NVIDIA هنوز درباره خانواده بعدی کارت‌های گرافیکی خود، چیزی نگفته است. پردازنده‌های گرافیکی Backwell کاملا بر اساس هوش مصنوعی و HPC ساخته شده‌اند. به طور قطع می‌دانیم که یک IP از سری Blackwell وحود دارد که نسل بعدی سری RTX را تامین می‌کند.

احتمالا می‌رود شرکت NVIDIA، دو پرچم‌دار GB202 و GB203 را داشته باشد. اولی باید مربوط به GeForce RTX 5090، کارتی ۵۱۲ بیتی با ۱۹۲ واحد SM باشد و دومی احتمالا RTX 5080 است. بر اساس شایعات، GB203، قدرتی نصف GB202 خواهد داشت و با ۹۲ واحد SM و رابط ۲۵۶ بیتی، معرفی می‌شود. هر دوی این پردازنده‌های گرافیکی GDDR7 خواهند بود.

احتمالا در Computex 2024، صبحت‌هایی پشت پرده، در رابطه با خط تولید نسل بعدی شرکای AIB صورت بگیرد. می‌توان به طور واقع‌بینانه، انتظار داشت که تیزرهای اولیه تا پایان سه ماهه سوم سال جاری منتشر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا