اخبار بازی

تنها فروش دیجیتالی بازی Days Gone بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است

گیمفا

شاید Sony، باید کمی بهتر با بازی Days Gone رفتار می‌کرد.

بازی Days Gone به عنوان یکی از عناوین انحصای PlayStation، کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر اینکه ساخت دنباله این بازی، چراغ سبزی از سوی Sony دریافت نکرد، به نظر می‌رسد، بسیاری از عناصر بازی در زمان انتشار، حالا مورد توجه ویژه قرار گرفته‌اند.

همچنین، بر اساس گزارشی جدید، بازی با شکست تجاری فاصله زیادی داشته و تنها فروش دیجیتالی آن، ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. بازی Days Gone مورد عجیبی است چرا که هیچ چیز اشتباهی در مورد آن وجود ندارد. با وجود چنین آمار فروشی، PlayStation کمتر از باقی عناوین فرست پارتی، تحت تاثیر این بازی قرار گرفت.

انتشار این اطلاعات نیز، به افشای بزرگ استودیوی Insomniac Games مرتبط می‌شود. بر اساس این افشاگری، آمار فروش دیجیتالی و دانلود عناوین مختلف PlayStation تا اواسط ۲۰۲۳، به بیرون درز کرده بود. بازی Days Gone، همچنین بیش از ۲.۷ میلیون فروش فیزیکی را تجربه کرده است. پس از عرضه، این بازی به صورت رایگان در سرویس PS Plus در دسترس قرار گرفت. با این وجود به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد و بیش از ۹ میلیون فروش در بین تمامی پلتفرم‌ها، از جمله استیم را به دست آورده است.

بر اساس این لیک، بازی Days Gone حتی بیشتر از بازی‌هایی چون Uncharted 4، روی فروشگاه پلی استیشن درآمدزایی کرده است، اما Sony باز هم ساخت دنباله بازی را رد کرد.

با گذشت سال‌ها، از این اثر قدردانی بیشتری صورت گرفت. در استیم تقریبا ۶۰ هزار نقد مثبت در صفحه این بازی ثبت شده است. شاید اگر نقدهای مثبت، موفقیت مالی و استقبال گرم طرفداران را در نظر بگیریم، بازی Days Gone سزاوار یک دنباله باشد.

تقاضای ساخت دنباله آنقدر بالا گرفت که منجر به دادخواستی از سوی طرفداران، با جمع‌آوری بیش از ۲۱۰ هزار امضاء شد. با اینکه ساخت دنباله لغو شد، Bend Studio در حال ساخت یک بازی سرویس محور AAA، با مکانیک‌های گیمپلی مشابه است.

بازی Days Gone داستان شخصیت Deacon St. John را روایت کرد و سعی داشت به ژانر تسخیر شده زامبی محور نفوذ کند. شاید بخشی از شکست آن مربوط به همین موضوع باشد، چرا که مخاطبان از چنین محوریتی خسته شده بودند.

کسانی که به این بازی فرصت دادند، به طور غافلگیرانه‌ای، با یک بازی سرگرم‌کننده در پشت مفهوم پایه آن، روبه‌رو شدند. دقیقا به همین دلیل است که با وجود نادیده گرفتن شدن این IP توسط Sony، همچنان جایگاه خودش را حفظ کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا