اخبار بازی

فروش Xbox Series S|X در اروپا ۴۷ درصد افت کرد

گیمفا

به نقل از Gamesindustry.biz، فروش سخت‌افزاری Xbox Series S|X در ماه فوریه‌ی سال جاری، به نسبت سال گذشته، افت ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد. فروش نرم افزاری اما خوب بوده است.

مطابق انتظار سالیان گذشته، ایکس باکس از اقبال خوبی در اروپا برخوردار نیست و فروش کمی دارد. به طور جهانی نیز فروش سخت‌افزاری ایکس باکس با افت شدید مواجه است، البته به جز آن مقطع کوتاه پس از انتشار Starfield که شاهد جهش فروش ردموندی‌ها بودیم.

آمار Gamesindustry.biz، نشان می‌دهد که پلی استیشن و نینتندو نیز با افت فروش مواجه بوده‌اند. فروش PS5 در مدت زمان مشابه ۲ درصد افت کرده و نینتندو سوییچ با افت ۱۷ درصدی مواجه بوده است.

با این وجود، افت فروش پلی استیشن ۵ خیلی ناچیز است و نیازی به یادآوری جایگاه پلی استیشن در اروپا نیست، نینتندو سوییچ نیز ۷ سال از عرضه‌اش می‌گذرد، در نتیجه افت فروش آن طبیعی است.

با توجه به موارد اشاره شده، عملکرد مایکروسافت در بازار اروپا خیلی بد است و سابقه نداشته که فروش ایکس باکس تا این اندازه ضعیف باشد.

گزارش سال اخیر نیز نشان می‌داد که فروش Xbox Series S|X در بازار انگلیس و کشورهای متحد، افت ۵۰ درصدی داشته است. با در نظر گرفتن این گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که مایکروسافت باید تغییری در استراتژی‌های خود بدهد.

مایکروسافت پیش از این تأیید کرده است که قصد ساخت کنسول نسل بعدی ایکس باکس را دارد، اما با توجه به فاصله‌ای که با رقبا دارد، باید فکری برای جبران این نقیصه کند. از طرفی مایکروسافت اعلام کرده است که قصدی برای انتشار کنسول میان نسلی ندارد، تصمیمی که با توجه به برنامه رقیب، می‌تواند آن‌ها را در سال‌های آتی دچار مشکل کند.

در کل، فروش سخت‌افزار، در ماه گذشته، در اروپا، متوسط بوده است، اما فروش نرم افزار، به لطف Helldivers 2 که ۸ میلیون نسخه به فروش رسانده، قدرتمند بود.

طبق آمار، ۵۶ درصد از فروش بازی مذکور روی PC و مابقی روی PS5 بوده است. موفقیتی که مایکروسافت را در وضعیت خطرناکی قرار می‌دهد. اما مایکروسافت با توجه به نزدیک بودن عرضه Hellblade 2 ،Fable و غیره، شاید هنوز کورسوی امیدی داشته باشد و بتواند ورق را برگرداند.

به نظر شما مایکروسافت می‌تواند وضعیت خود در بازار را بهبود بخشد؟ چرا با وجود سرمایه‌گذاری زیاد و خریدهای گسترده، مایکروسافت نتوانسته است وضعیت خود در بازار را بهبود بخشد؟ در صورت ادامه دار بودن این روند، پیش‌بینی‌ می‌کنید مایکروسافت چه تصمیمی در قبال بخش گیمینگ و ایکس باکس اتخاذ کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا