اخبار بازی

گزارش: Nintendo امسال از کنسول جدید رونمایی خواهد کرد

گیمفا

گفته می‌شود این کمپانی، رویدادی را در ماه ژوئن، با تمرکز بر نینتندو سوییچ برگزار می‌کند.

کمپانی Nintendo تایید کرده است که تا پایان سال مالی جاری (منتهی به مارس ۲۰۲۵)، از کنسول نسل بعدی خود رونمایی می‌کند.

به همراه گزارشات مالی، بیانیه‌ای از سوی رئیس Nintendo، شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، منتشر شد که در آن گفته شده بود، کمپانی قصد دارد در ماه ژوئن، رویداد Nitendo Direct را برگزار کند. البته در این رویداد اشاره‌ای به کنسول بعدی نمی‌شود و اطلاعات مربوط به آن بعدتر به اشتراک گذاشته خواهند شد.

رئیس کمپانی Nintendo، فوروکاوا هستم. ما قصد داریم جانشنین کنسول نینتندو سوییچ را طی سال مالی جاری معرفی کنیم.

از زمانی که کنسول نینتندو سوییچ را در مارس ۲۰۱۵ معرفی کردیم، ۹ سال گذشته است. در ماه ژوئن، قصد داریم رویداد Nintendo Direct را برگزار کنیم و به معرفی برنامه‌ریزی نرم‌افزاری خود، برای نیمه دوم ۲۰۲۴ بپردازیم، اما در جریان باشید که هیچ اشاره‌ای به جانشین کنسول نینتندو سوییچ، در این رویداد نخواهد شد.

در گزارش مالی منتهی به مارس ۲۰۲۴ (که امروز منتشر شد)، کمپانی Nintendo فروش ۱۵.۷ میلیون واحد کنسول نینتندو سوییچ را تایید کرد که از پیش‌بینی فروش ۱۵.۵ مییلیون واحدی، گذر کرده است. فروش کلی کنسول به ۱۴۱.۳۲ میلیون رسیده است.

این کمپانی پیش‌بینی می‌کند که فروش سوییچ در سال مالی جاری، منتهی به مارس ۲۰۲۵، با ۱۴ درصد کاهش به ۱۳.۵ میلیون واحد برسد.

اگر کنسول نینتندو سوییچ، به چنین فروشی دست پیدا کند، یک قدم به شکست رکوردهای دو نمونه از پرفروش‌ترین کنسول‌های تاریخ، یعنی کنسول نینتندو دی‌اس (۱۵۴ میلیون واحد فروش) و کنسول پلی استیشن ۲ (تقریبا ۱۶۰ میلیون واحد فروش)، نزدیک‌تر می‌شود. هفت سال از زمانی که نینتندو سوییچ به بازار عرضه شد گذشته است، انتظار می‌رود Nintendo، جانشین این کنسول را در سال جاری معرفی کند.

در سال مالی ۲۰۲۴، فروش سوییچ با کاهش ۱۲.۶ درصدی به نسبت به سال گذشته، روبه‌رو شده بود. ۲۸ درصد از فروش سوییچ در ژاپن بوده است؛ کم‌تر از آمریکای شمالی (۳۵.۱۵%)، ولی بیشتر از اروپا (۲۳.۸%).

چنین رویه‌ای برای کنسولی که اواخر طول عمر خودش است، بسیار قوی تلقی می‌شود. هر چند، نمی‌توان نادیده گرفت که فروش کلی نینتندو سوییچ، مخصوصا در بازارهای مهمی خارج از ژاپن، در حال کاهش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا