اخبار بازی

انتشار بازی Indiana Jones برای کنسول پلی استیشن ۵ [شایعه]

دنیای بازی

اخیرا ادعا شده که بازی اکشن و ماجراجویی Indiana Jones پس از عرضه بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس و پلتفرم رایانه‌های شخصی، برای کنسول پلی‌اسایشن ۵ نیز منتشر خواهد شد. برای دریافت اطلاعات و اخبار بیشتر، با وب‌سایت دنیای بازی همراه باشید.

به نظر می‌رسد مایکروسافت برای برحی از بازی‌های آینده خود، استراتژی انتشار چند پلتفرمی را به کار گیرد که باعث می‌شود این شرکت، بازی‌های فرست پارتی خود را به پلتفرم‌های رقیب نیز بیاورد. چند شایعه که اخیرا منتشر شده‌اند، این موضوع را تایید کرده و در ادامه ادعا کرده‌اند که این استراتژی حتی بزرگترین عناوین آینده مایکروسافت را هم شامل می‌شود.

طبق گزارشی که توسط وب‌سایت The Verge منتشر شده است، بتسدا و مایکروسافت در حال بررسی عرضه بازی‌های Indiana Jones و Great Circle برای کنسول پلی‌استیشن ۵ هستند. بازی اکشن و ماجراجویی Indiana Jones که توسط شرکت MachineGames توسعه می‌یابد، قرار بوده که امسال برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری اس/ایکس و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شود. مطابق گزارشاتی که منتشر شده، سازندگان اواخر سال ۲۰۲۴ (ماه دسامبر) را برای عرضه آن در نظر گرفته‌اند. ظاهرا این بازی برای مدتی نسبتا کوتاه در انحصار Xbox خواهد بود و پس از آن، انتشار اولیه این بازی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ صورت خواهد گرفت.

سال گذشته بود که فاش شد مایکروسافت پس از خرید شرکت ZeniMax، قرارداد خود را با دیزنی برای تغییر بازی ایندیانا جونز از نسخه چند پلتفرمی به نسخه انحصاری ایکس‌باکس، مورد بررسی مجدد قرار داده است. بعدا مشخص شد که طبق برآوردهای داخلی، مایکروسافت امیدوار بودا بتواند ضرر حاصل از این تصمیم را، از طریق سود به دست آمده از Gamepass جبران کند. در ادامه همین موضوع، چند ماه پیش دیزنی اعلام کرده بود که انحصار بازی Indiana Jones برای Xbox، دلایل مالی و استراتژیک داشته است.

بر طبق گزارش‌های متتشر شده، بازی ایندیانا جونز تنها بازی مایکروسافت نیست که بر روی پلتفرم‌هایی به جز از Xbox منتشر می‌شود. ظاهرا شرکت مایکروسافت در حال تصمیم‌گیری برای عرضه بازی استارفیلد بر روی پلی‌استیشن ۵ است و به طور همزمان، بازی‌های Sea of ​​Thieves و Hi-Fi Rush را برای پلی‌استیشن ۵ و نینتندو سوییچ در دست ساخت قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا