اخبار بازی

شرکت Capcom رکوردهای درآمدی خود برای هفتمین سال متوالی را اعلام کرد

گیمفا

این ناشر ژاپنی، با فروش فرانچایزهایی همانند Street Fighter، Resident Evil و Dragon’s Dogma، برای هفتمین سال متوالی، سودهای بی‌سابقه‌ای را به ثبت رسانده است.

در گزارش سال مالی منتهی به ۳۱ مارس، که روز پنجشنبه منتشر شد، این ناشر ژاپنی یک سال دیگر با رشد بی‌سابقه سود مواجه شد. از لحاظ درآمد عملیاتی، این یازدهمین سالی است که ناشر ژاپنی مذکور، سود را تجربه کرده است.

فروش خالصانه ۱۵۲,۴۱۰ میلیون ین (۹۷۷ میلیون دلار)، سود ۲۱ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. درآمد عملیاتی نیز، ۵۷,۰۸۱ میلیون ین (۳۶۶ میلیون دلار) برآورد شده که نسبت به سال گذشته، ۱۲.۳ درصد افزایش داشته است. درآمد معمولی، ۵۹,۴۲۲ میلیون ین (۳۸۱ میلیون دلار) بود که نسبت به سال گذشته، با ۱۵.۷ درصد رشد همراه شد. سرمایه قابل انتساب به کمپانی مادر، با رشدی ۱۸.۱ درصدی نسبت به سال گذشته، ۴۳,۳۷۴ میلیون ین (۲۷۸ میلیون دلار) برآورد شده است.

بزرگ‌ترین مشارکت را بازسازی Resident Evil 4 به انجام رسانده است. این بازی در سال مالی جاری، ۳.۳ میلیون نسخه فروخت که مجموع فروش نسخه‌های بازی را به ۷ میلیون رساند.

بازی Street Fighter 6 که در ماه ژوئن عرضه شد، ۳.۳ میلیون نسخه فروخته است. قبل از انتشار بازی، مدیر Capcom گفته بود که هدف شرکت، روی فروش ۱۰ میلیون نسخه‌ای این بازی برنامه‌ریزی شده است. این موضوع، به معنی گذر از فروش ۷.۴ میلیون نسخه‌ای بازی Street Fighter 5 تلقی می‌شود.

جدیدترین اثر Capcom، یعنی بازی اکشن و RPG تحسین شده ۲ Dragon’s Dogma، از زمان عرضه ۲.۶ میلیون نسخه فروخته است و مجموع فروش فرانچایز Dragon’s Dogma را به بیش از ۱۱ میلیون نسخه رساند. باید یادآور شد که بازی Dragon’s Dogma 2، اولین بازی ۷۰ دلاری کمپانی Capcom بود. همچنین بازی Dragon’s Dogma: Dark Arisen در سال مالی جاری، فروش قابل توجه‌ای را تجربه کرد که مشخصا به عرضه دنباله مربوط می‌شود.

در سال مالی جاری، فروش ۱۵ بازی از مرز یک میلیون نسخه‌ فراتر رفته است. همچنین فرانچایز Monster Hunter به مجموع فروش ۱۰۰ میلیون نسخه‌ای رسید. قسمت جدید این فرانچایز، در دسامبر ۲۰۲۳، طی رویداد The Game Awards با نام Monster Hunter Wilds معرفی شد.

ریوزو سوجیموتو (Ryozo Tsujimoto)، تهیه‌کننده این سری، در زمان معرفی نسخه جدید اظهار داشت:

این معرفی تازه شروع ماجرا است، چیزهایی زیادی وجود دارند که فعلا نمی‌توانیم به جزئیاتشان بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا