دسر

طرز تهیه چیز کیک نارگیلی خوشمزه و مجلسی به روش خانگی

در نهایت

طرز تهیه چیز کیک نارگیلی

چیز کیک نارگیلی یکی از انواع چیز کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود، از این کیک خوش طعم، که بافتی سبک و لطیف دارد، می‌توانید برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید و همراه با چای سرو کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه چیز کیک نارگیلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای کیک اسفنجی مقدار مواد
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۷۵ گرم
آرد قنادی ۷۵ گرم
وانیل به مقدار لازم
مواد لازم برای کرم نارگیلی مقدار مواد
پنیر خامه‌ای ۴۰۰ گرم
خامه صبحانه ۴۰۰ گرم
شکر ۱۵۰ گرم
پودر نارگیل چرب ۱۵۰ گرم
آب یا شیر ۱۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذا خوری سر پر
پودر نارگیل برای تزئین نصف لیوان
بادام درختی برای تزئین ۲۰ عدد
پودر پسته یا خلال بادام یا مغز گردو خرد شده برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری
شکلات چیپسی یا ترافل‌های رنگی برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری
موز و توت فرنگی برش داده شده برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه چیز کیک نارگیلی

مرحله ۱: مخلوط کردن تخم مرغ‌ها با شکر و هم زدن آن‌ها با هم‌زن برقی

ابتدا برای درست کردن کیک اسفنجی، تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید، با همزن برقی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آنها کاملا یکدست شود، سپس شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، با همزن برقی هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ۲: هم زدن تخم مرغ‌ها با شکر به مقدار کافی و فرم گرفتن آن‌ها

در این مرحله تخم مرغ‌ها و شکر را تقریباً به مدت ۲۰ دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا خوب فرم بگیرند، حجم آنها زیاد شود، پف کنند و جای پره‌های همزن روی مخلوط مواد بماند، به طوری که اگر ظرف را برگرداندید مخلوط مواد از داخل آن بیرون نریزد.

مرحله ۳: ترکیب کردن آرد و وانیل با هم و اضافه کردن آن‌ها به مخلوط مواد فرم گرفته

بعد از آن آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک شود، سپس مقداری وانیل به آرد اضافه کنید، با هم مخلوط کنید، بعد از آن ترکیب آرد را به مخلوط تخم مرغ‌های فرم گرفته اضافه کنید، با لیسک هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند، طوری که بافت مخلوط کرم رنگ و کش‌دار شود.

مرحله ۴: ریختن مایه کیک در قالب و قرار دادن قالب در فر

وقتی که بافت مخلوط تشکیل شده کاملاً یکدست شد و به غلظت مناسب رسید، سپس داخل یک قالب گرد، کاغذ روغنی قرار دهید به طوری که کاملاً کف و دیواره‌های قالب را بپوشاند، سپس مخلوط مواد کیک را داخل قالب بریزید و قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ۵: پختن کیک در فر و برش دادن آن به دو قسمت

بعد از آن دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک در فر به مدت ۴۵ دقیقه بپزد و آماده شود، بعد از این مدت کیک را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید، سپس با یک چاقوی تیز کیک را به شکل افقی از وسط نصف کنید.

مرحله ۶: مخلوط کردن پودر ژلاتین با آب سرد

بعد از آن یک لایه از کیک اسفنجی را روی یک سطح صاف قرار دهید، دور آن را با یک طلق بپوشانید و کنار بگذارید، سپس مقداری پودر ژلاتین را داخل یک ظرف بریزید، کمی آب سرد به آن اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت مخلوط اسفنجی شود.

مرحله ۷: بن ماری کردن ظرف مخلوط ژلاتین و برداشتن آن از روی حرارت غیر مستقیم

ظرف مخلوط ژله‌ای را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا ذرات ژلاتین کاملاً در آب حل شوند، طوری که مخلوط شفاف و یکدستی تشکیل شود، بعد از آن مخلوط ژله‌ای را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله ۸: مخلوط کردن پنیر ماسکارپونه با پودر قند و هم زدن آن‌ها

سپس برای درست کردن لایه پنیری، مقداری پنیر خامه‌ای یا پنیر ماسکارپونه را داخل یک ظرف بریزید، بعد پودر قند را به آن اضافه کنید با همزن برقی به مدت تقریباً ۲ دقیقه هم بزنید تا ذرات شکر در پنیر حل شوند، بافت مخلوط تشکیل شده باید کاملاً یک دست و صاف شود‌.

مرحله ۹: اضافه کردن خامه صبحانه و مخلوط ژله‌ای به مواد پنیری

بعد مقداری خامه صبحانه را به مخلوط مواد پنیری اضافه کنید دوباره با همزن برقی به مدت تقریباً ۳۰ ثانیه هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت کرمی شکلی تشکیل شود، سپس مخلوط ژله‌ای خنک شده را روی مواد پنیری بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله ۱۰: اضافه کردن پودر نارگیل به مواد و مخلوط کردن آن‌ها با هم

دوباره با همزن برقی همه مواد را هم بزنید تا بافت یکدستی تشکیل شود و مخلوط ژله‌ای کاملا به خورد مواد برود، بعد از آن مقداری پودر نارگیل چرب را روی مواد بریزید، بعد ترکیب مواد را فقط به اندازه‌ای که با هم مخلوط و یکدست شوند با همزن برقی هم بزنید.

مرحله ۱۱: ریختن مخلوط نارگیلی روی کیک و قرار دادن آن در یخچال

بعد از این که مخلوط تشکیل شده به غلظت مناسب رسید و یکدست شد، مخلوط پنیر و نارگیل را روی سطح کیک بریزید، با لیسک سطح آن را صاف کنید سپس کیک را با تلق دور آن در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا خوب استراحت کند و خودش را بگیرد.

مرحله ۱۲: بیرون آورد کیک از یخچال و باز گردن تلق آن و پاشیدن نارگیل روی کیک

بعد از این که کیک در یخچال به مدت یک روز کامل استراحت کرد، خوب خودش را گرفت و جا افتاد، ظرف کیک را از یخچال بیرون بیاورید، تلق دور آن را باز کنید و کنار بگذارید، سپس روی سطح کیک مقداری پودر نارگیل بریزید و پخش کنید تا روی آن را بپوشاند.

مرحله ۱۳: تزئین کردن چیز کیک نارگیلی

بعد از آن کیک را با تعدادی بادام درختی تزئین کنید برای تزئین کیک می‌توانید طبق سلیقه خودتان عمل کنید و سطح کیک را با پودر پسته، مغز گردوی خرد شده، خلال بادام، شکلات چیپسی، ترافل‌های رنگی یا چند برش حلقه‌ای موز و توت فرنگی تزئین کنید.

مرحله ۱۴: سرو کردن چیز کیک نارگیلی

سپس چیز کیک نارگیلی را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، بعد چند برش از آن را داخل ظرف مناسب سرو قرار دهید و آن را به عنوان یک دسر شیک و جذاب که طعمی فوق‌العاده دارد یا یک میان وعده مقوی برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای سرو کنید.

طرز تهیه چیز کیک نارگیلی خوشمزه و مجلسی به روش خانگی
5
3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا