اخبار اجتماعی

رشد ۶۰ درصدی برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در شش ماه نخست امسال

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

مهرداد عظیمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۷ هزار و ۶۵۷ آموزشگاه با ثبت کارآموز در پورتال سازمان دارای فعالیت آموزشی بوده اند.

وی افزود: ۷۱ درصد این آموزشگاه‌ها ویژه بانوان، ۹ درصد ویژه آقایان و باقی آن‌ها به صورت دو منظوره با رعایت ضوابط و مقررات فعالیت می‌کنند. 

عظیمی گفت: مقایسه تعداد آموزشگاه‌های فعال در ۶ ماهه اول امسال با ۱۲ هزار و ۱۹۴ آموزشگاه فعال در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، حاکی از رشد ۴۵ درصدی آموزشگاه‌های فعال می‌باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در مدت زمان یادشده ۱۰۴۱۵۵۰۳۳ نفرساعت آموزش به مخاطبین ارائه گردیده است که از این میزان آموزش ۶۴.۳ درصد برای ۳۸۵ هزار و ۵۵۲ نفر از بانوان و ۳۵.۷ درصد برای ۱۷۵ هزار و ۶۸۶ نفر از آقایان و در مجموع جهت ۵۶۱ هزار و ۲۳۸ نفر اجرای آموزش صورت پذیرفته است. 

از سوی دیگر این میزان عملکرد نفرساعت آموزشی نشان دهنده بیش از ۹ درصد رشد نسبت به نفرساعت آموزش اجرا شده و ۳۰ درصد رشد نسبت به آموزش نفر دوره‌ی انجام شده در زمان مشابه در سال ۱۴۰۱ می‌باشد.

عظیمی گفت: این حجم فعالیت در ۱۴۴ هزار و ۹۶۲ دوره آموزشی رقم خورده است که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال قبل، حدود ۶۰ درصد افزایش تعداد دوره‌های اجرا شده را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: ارائه خدمات آموزشی یاد شده توسط ۳۲ هزار و ۶۸ نفر مربی فعال در حوزه‌ی آموزشگاه‌های آزاد انجام گرفته است که ۸۳۴۱ نفر از این مربیان ثبت شده در پورتال سازمان آقا و بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ نفر دیگر مربیان خانم می‌باشند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در بازه‌ی زمانی شش ماه نخست سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۳ هزار و ۵۶۱ نفر مربی فعالیت آموزشی ثبت شده داشته اند که در سال جاری، شاهد ۳۶ درصد رشد مربیان فعال ثبت در پورتال هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا