اخبار بورس

نرخ برنج ایرانی نسبت به ماه قبل 2.6 درصد افزایش یافت

تجارت نیوز

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران،‌ در گروه، غلات، شیرینی خشک با 3.3 درصد و برنج ایرانی درجه یک با 2.6 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین 1403 از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

در گروه نان و غلات، اقلام ” شیرینی خشک ” با 3.3 درصد و” برنج ایرانی درجه یک ” با 2.6 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.در فروردین ماه 1403 تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور  بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام ” شیرینی خشک ” با 3.3 درصد و” برنج ایرانی درجه یک ” با 2.6 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام ” گوشت گوسفند” با 5.6 درصد ،” گوشت گاو و گوساله” با 1.8 درصد و “کنسرو تن ماهی” با 1.2 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند .

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “شیر خشک” با 4.3 درصد و ” کره پاستوریزه” با 1.2 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ” تخم مرغ ماشینی ” با 2.0- درصد  و “روغن نباتی جامد ” با 0.1- درصد می باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “پرتقال” با 15.2 درصد ،”لیمو ترش” با 13.9 درصد و” انار ” با 10.5 درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ” هندوانه ” با 14.7- درصد می­باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به”” پیاز” با 29.5 درصد ،” هویج فرنگی” با 13.6 درصد و فلفل دلمه ای” با 10.7 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ” خیار ” با 3.0- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به” شکر ” با 2.9 درصد، ” سس گوجه فرنگی ” و” قند ” با 1.8 درصد می­‌باشد.

 

منبع :

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا