اخبار بورس

گزارش مشاغل آوریل آمریکا منتشر شد

بازار کار آمریکا در ماه آوریل به طور قابل توجهی کُند شد، زیرا استخدام و رشد دستمزد هر دو بیشتر از حد انتظار اقتصاددانان در ماه آوریل کاهش یافت.

نبض بورس

به گزارش نبض بورس، ترجمه: پویا احمدی | بازار کار آمریکا در ماه آوریل به طور قابل توجهی کُند شد، زیرا استخدام و رشد دستمزد هر دو بیشتر از حد انتظار اقتصاددانان در ماه آوریل کاهش یافت.

بر اساس داده‌های جدید اداره آمار کار که روز جمعه منتشر شد، اقتصاد ایالات متحده در ماه آوریل ۱۷۵۰۰۰ شغل جدید ایجاد کرد و نرخ بیکاری به ۳.۹ درصد افزایش یافت. طبق داده‌های بلومبرگ، اقتصاددانان وال استریت انتظار داشتند که حقوق بخش غیرکشاورزی ۲۴۰ هزار نفر افزایش یابد و نرخ بیکاری روی ۳.۸ درصد باقی بماند.

حقوق و دستمزد نیز کمتر از حد پیش بینی شده افزایش یافت، به طوری که متوسط درآمد ساعتی نسبت به ماه گذشته ۰.۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۳.۹ درصد افزایش یافت. اقتصاددانان انتظار داشتند شاهد جهشی معادل ماهانه ۰.۳ درصدی در آوریل و افزایش ۴ درصدی نسبت به سال گذشته باشند.

گزارش روز جمعه همچنین نشان داد که رشد اشتغال فوریه به میزان ۲۳۶۰۰۰ شغل غیرکشاورزی از ۲۷۰۰۰۰ شغل که قبلا گزارش شده بود، تعدیل شده است، در حالی که گزارش ماه مارس به ۳۱۵۰۰۰ شغل از ۳۰۳۰۰۰ شغل اولیه گزارش شده، اصلاح شد.

اقتصاددانان پیش از گزارش روز جمعه، تجدید نظر‌ها را نیز به عنوان موضوع مهمی برای بررسی خاطرنشان کرده بودند، زیرا میانگین افزایش حقوق ماهانه در سال گذشته با ۱۳۰۰۰ شغل کاهش یافته است.

گزارش مشاغل آوریل همچنین نشان داد که میانگین طول زمان هفته کاری در ماه گذشته از ۳۴.۴ به ۳۴.۳ ساعت کاهش یافته است. نرخ کم کاری که شامل بیکاران و افراد حاشیه‌ای نیروی کار می‌شود، به ۷.۴ درصد افزایش یافته است.

رشد محدود مشاغل مشاهده شده در سال جاری در بخش‌های مختلف ادامه داشت، با افزایش ۸۷ هزار نفری اشتغال در بخش مراقبت‌های بهداشتی که تقریباً نیمی از کل رشد اشتغال غیرکشاورزی را تشکیل می‌دهد.

خرده فروشی و حمل و نقل و انبارداری تنها دو صنعتی خارج از مراقبت‌های بهداشتی بودند که ماه گذشته شاهد افزایش بیش از ۲۰ هزار نفری حقوق و دستمزد بودند.

در اوایل این هفته، داده‌های اداره آمار کار، (BLS) حاکی از افزایش فشار‌های دستمزدی پس از شتاب گرفتن شاخص هزینه اشتغال (ECI) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به بالاترین سطح خود در یک سال گذشته بود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه این ایده را که فشار‌های دستمزد امروزه باعث ایجاد انگیزه تورمی معناداری می‌شود، کم اهمیت جلوه داد و خاطرنشان کرد که «اساساً همه معیار‌های دستمزد از زمان اوج پس از همه‌گیری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.»

برای مثال، متوسط درآمد ساعتی در هر ماه بین سپتامبر ۲۰۲۱ و دسامبر ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل، بیش از ۵ درصد افزایش یافته است.

نانسی واندن هوتن، اقتصاددان ارشد بخش ایالات متحده در آکسفورد اکونومیکس، در یادداشتی پیش از گزارش مشاغل روز جمعه نوشت: «شاخص‌های پیشرو مانند نرخ ترک شغل JOLTS نشان‌دهنده کندی بیشتر در رشد دستمزد است».

 

منبع: Yahoo Finance

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا