غذا و دارو

چرا برخی داروها از پوشش بیمه‌‎‌های درمان و تامین اجتماعی خارج شده است؟

سالم‌خبر: رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تاکید بر اینکه مردم نباید دغدغه بیماری و تهیه دارو داشته باشند، گفت: چرا برخی از اقلام دارویی از لیست داروهای تحت پوشش بیمه درمان و تامین اجتماعی خارج شد؟

سالم نیوز

سالم‌خبر: رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تاکید بر اینکه مردم نباید دغدغه بیماری و تهیه دارو داشته باشند، گفت: چرا برخی از اقلام دارویی از لیست داروهای تحت پوشش بیمه درمان و تامین اجتماعی خارج شد؟

«محمد صالح جوکار» در خصوص طرح سوال از وزیر بهداشت، درمان و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: یکی از مشکلات مردم، گرانی و بعضا کمبود برخی از داروهاست؛ در این خصوص سوالاتی از وزرای بهداشت و تعاون با موضوع علت خارج کردن برخی اقلام دارویی از لیست داروهای تحت پوشش بیمه درمان و تامین اجتماعی

مردم نباید دغدغه بیماری و تهیه دارو داشته باشند چرا برخی از اقلام دارویی از لیست داروهای تحت پوشش بیمه درمان و تامین اجتماعی خارج شد؟ و گران بودن داروها مطرح کردم تا وزرای محترم در این زمینه پاسخ خود را ارائه دهند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه مردم نباید دغدغه بیماری و تهیه دارو داشته باشند، اضافه کرد: متاسفانه بیماران خاص و بازنشستگان در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه هستند که به‌رغم حمایت‌ها و اقدامات دولت سیزدهم در این خصوص، همچنان با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی یکی از دغدغه های خانواده بیماران خاص را کمبود و گرانی داروهای مورد نیاز این بیماران بیان و اظهار کرد: متاسفانه

کمبود دارو به یک چالش اصلی برای خانواده‌هایی تبدیل شده که اعضای خانواده‌شان نیاز مبرم به آن داروی خاص را دارند در برخی از ماه‌های سال، تعدادی از اقلام دارویی مورد نیاز بیماران دچار کمبود شدید می شود و این موضوع به یک چالش اصلی برای خانواده‌هایی تبدیل شده که اعضای خانواده‌شان نیاز مبرم به آن داروی خاص را دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان عنوان کرد: در بعضی از استان ها این داروها به گونه‌ای نایاب می‌شود که این خانواده‌ها مجبور به تهیه آن از تهران می‌شوند و این موضوع بارها از سوی مردم به ما اعلام شده که نیاز است تا وزارت بهداشت در این زمینه برنامه ریزی دقیق و جدی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا