غذا و دارو

در صادرات دارو بسیار ضعیف هستیم

سالم‌خبر: رئیس سازمان غذا و دارو، گفت:  با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت‌های ارزی، لازم است تسهیلات ارزان‌تر و بلندمدت به صنعت داده شود

سالم نیوز

سالم‌خبر: رئیس سازمان غذا و دارو، گفت:  با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت‌های ارزی، لازم است تسهیلات ارزان‌تر و بلندمدت به صنعت داده شود

سیدحیدر محمدی در دومین نشست شورای سیاستگذاری نمایشگاه مواد اولیه دارویی، با حضور رئیس سازمان غذا و دارو و تعدادی از مدیران صنعت داروسازی در سالن کنفرانس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو، گفت: صنعت تولید مواد مؤثره دارویی ایران، جزو کشورهای پیشرو هستیم و همگان به این موضوع اذعان دارند.

وی افزود: ما افتخار می‌کنیم به صنعت داروسازی کشور و هر چه به سمت عمق بخشی در تولید مواد موثره برویم، ارزش افزوده صنعت داروسازی کشور بیشتر خواهد شد.

محمدی ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به خودکفایی کامل برسیم تا در شرایطی مثل تحریم‌ها، دچار مشکل نشویم.

وی افزود: استراتژی و سیاست سازمان غذا و دارو، واردات دارو نیست و اجازه نمی‌دهیم به تولید آسیب برسد.

محمدی گفت: صنایع دیگر در کشور قابل قیاس با صنعت داروسازی نیست.

وی افزود: نیاز است به صنعت داروسازی نگاه تشویقی داشته باشیم که لازم است وزارت صمت در این عرصه، نگاه ویژه‌تری به صنعت داروسازی داشته باشد.

محمدی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت‌های ارزی، لازم است تسهیلات ارزان‌تر و بلندمدت به صنعت داده شود.

وی افزود: به روزرسانی ماشین آلات صنایع دارویی کشور، نیاز به حمایت وزارت صمت دارد و امیدواریم این نگاه ویژه متوجه صنعت داروسازی باشد. زیرا، ما همه امکانات لازم اعم از نیروی انسانی متخصص را داریم که باید حمایت شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: موضوع آموزش، یکی دیگر از نیازهای صنعت داروسازی است که سندیکاها می‌توانند عهده دار این مسئولیت باشند.

وی افزود: متأسفانه ما در زمینه صادرات خیلی ضعیف هستیم و انتظار می‌رود صنعت ما از تجربه‌های موفق شرکت‌های صادر کننده استفاده کنند.

محمدی ادامه داد: کیفیت داروهای تولید داخل، یکی دیگر از موضوعات محل بحث است.

فرامرز اختراعی رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی، با اشاره به اهمیت تأمین ماده موثره در روند تولید دارو، گفت: صنعت تولید مواد مؤثره توانست در تحریم‌ها به خوبی بدرخشد.

وی افزود: ما افتخار می‌کنیم که می‌توانیم بخش مهمی از مواد موثره مورد نیاز در تولید دارو را در داخل تأمین کنیم.

نمایشگاه فارمکس امسال از ۳۱ مرداد تا سوم شهریور در سالن همایش‌های ایران مال برگزار خواهد شد. ۵۴۰ شرکت در نمایشگاه امسال غرفه دارند، در حالی که سال گذشته ۳۶۰ شرکت حضور داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا