غذا و دارو

برخی تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی امسال بیش از یک سال گذشته ارز گرفته‌اند

سالم‌خبر: مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، در گردهمایی سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، به پرسش های حاضران پاسخ گفت.

سالم نیوز

محمد پیکانپور، روز دوشنبه در گردهمایی شرکت‌های تولید کننده مواد اولیه دارویی که خوب عمل کرده اند، ارز بیشتری گرفته اند و حتی در ۹ ماهه امسال، بیشتر از یک سال گذشته ارز گرفته اند سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی در محل پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: با توجه به سهم دو میلیارد دلاری بازار دارویی کشور، صادرات نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار، شرکت‌های دارویی تا پایان شهریور ۱۴۰۳ فرصت دارند نسبت به ثبت منبع واردات مواد اولیه اقدام کنند که این اقدام در راستای حمایت از تولید داخل است یک ضعف است.

وی افزود: شرکت‌های تولید کننده مواد اولیه دارویی که خوب عمل کرده اند، ارز بیشتری گرفته اند و حتی در ۹ ماهه امسال، بیشتر از یک سال گذشته ارز گرفته اند.

پیکانپور ادامه

توجه به سهم دو میلیارد دلاری بازار دارویی کشور، صادرات نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار، یک ضعف است داد: شرکت‌های دارویی تا پایان شهریور ۱۴۰۳ فرصت دارند نسبت به ثبت منبع واردات مواد اولیه اقدام کنند که این اقدام در راستای حمایت از تولید داخل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا