آرایشی و بهداشتی

۱۵ تا ۲۰ همت از کل بازار 70 همتی مصرف لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات کشور را کالاهای قاچاق و تقلبی تشکیل می‌دهد

سالم‌خبر: سالم‌خبر: عضو انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، گفت: کل بازار مصرف لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات (به‌جز شوینده) در کشور ۷۰ همت است که از این میزان  از این میزان ۱۵ تا ۲۰ همت آن را کالاهای قاچاق و تقلبی تشکیل می‌دهد.

سالم نیوز

سالم‌خبر: سالم‌خبر: عضو انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، گفت: کل بازار مصرف لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات (به‌جز شوینده) در کشور ۷۰ همت است که از این میزان  از این میزان ۱۵ تا ۲۰ همت آن را کالاهای قاچاق و تقلبی تشکیل می‌دهد.

بنائی همچنین افزود: تا ۱۰ همت به کشورهای عراق، تاجیکستان، روسیه و غیره صادر می‌شود

کل بازار مصرف لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات (به‌جز شوینده) در کشور ۷۰ همت است که از این میزان  از این میزان ۱۵ تا ۲۰ همت آن را کالاهای قاچاق و تقلبی تشکیل می‌دهد که در حال حاضر بیشترین صادرات به روسیه است.

وی همچنین، گفت:  با بیان اینکه ممنوعیت واردات بالک در حال حاضر یک مسئله برای صنعت آرایشی و بهداشتی است، گفت: در حال حاضر برخی از شرکت‌های مطرح چون نمی‌خواهند فرمولاسیون خود را در اختیار ما قرار دهند و واردات بالک هم ممنوع است، حاضر به همکاری نیستند. اما اگر واردات بالک آزاد باشد

تا ۱۰ همت به کشورهای عراق، تاجیکستان، روسیه و غیره صادر می‌شود که در حال حاضر بیشترین صادرات به روسیه است می‌توانیم در حوزه بسته بندی که اشتغال‌زایی زیادی دارد، بیشتر فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت زیادی در حوزه بسته‌بندی نکردیم، گفت: برای مثال توان تولید شیشه عطر در کشور وجود ندارد. بنابراین نیاز به حمایت برای واردات ماشین آلات و دستگاهای مجهزتر داریم. مسئله تحریم هم که همیشه برای تولیدکنندگان مطرح است.

بنائی

در حال حاضر برخی از شرکت‌های مطرح چون نمی‌خواهند فرمولاسیون خود را در اختیار ما قرار دهند و واردات بالک هم ممنوع است، حاضر به همکاری نیستند. اما اگر واردات بالک آزاد باشد می‌توانیم در حوزه بسته بندی که اشتغال‌زایی زیادی دارد، بیشتر فعالیت کنیم با بیان اینکه کل بازار مصرف لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات (به جز شوینده) در کشور ۷۰ همت است، گفت: از این میزان ۱۵ تا ۲۰ همت را کالاهای قاچاق و تقلبی تشکیل می‌دهد. همچنین تا ۱۰ همت کالاهای آرایشی، بهداشتی و عطریات به کشورهای عراق، تاجیکستان، روسیه و غیره صادر می‌شود که در حال حاضر بیشترین صادرات به روسیه است. قسمت زیای از صادرات در حال حاضر پیشرفت زیادی در حوزه بسته‌بندی نکردیم برای مثال توان تولید شیشه عطر در کشور وجود ندارد. بنابراین نیاز به حمایت برای واردات ماشین آلات و دستگاهای مجهزتر داریم نیز مربوط به اسانس‌ها است.

به گفته وی با توجه به قیمت پایین محصولات خارجی در بازار، به نظر می‌رسد بیشتر لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بازار ایران، تقلبی است.

در مجموع درخواست آزادسازی واردات بالک و ایجاد امکان رقابت از طریق آزادسازی واردات از جمله موضوعاتی بود که از سوی سایر تولیدکنندگان در این جلسه مطرح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا