اخبار بازی

۱۵ بازی ویدیویی که مبارزات اعتیادآوری دارند

گیمفا

در این مقاله قصد داریم ۱۵ بازی ویدیویی را معرفی کنیم که با سیستم مبارزات اعتیادآور خود، شما را تا ساعت‌ها سرگرم نگه خواهند داشت.

همیشه برخورد با یک بازی ویدیویی که از همان لحظه اول با مکانیک‌های فوق‌العاده و سیستم‌های خوش‌ساختش شما را روی صندلی میخکوب می‌کند، اتفاق ویژه‌ای است. تجربه چنین بازی‌هایی باعث می‌شود تا شما به آن‌ها معتاد شوید. در این مقاله ما قصد داریم در مورد ۱۵ بازی ویدیویی صحبت کنیم که چرخه مبارزات اعتیادآوری دارند.

Armored Core 6

استودیوی FromSoftware با Armored Core 6 بازگشت شکوهمندی را برای این فرنچایز قدیمی رقم زده است. Armored Core 6 بازیکنان را به سیاره Rubicon 3 می‌برد و آن‌ها را در نبردهایی دائما چالش برانگیز و در مقابل انواعی از مک‌های غول‌پیکر قرار می‌دهد. فانتزی کنترل کردن یک غول مکانیکی در این عنوان به یک حقیقت تبدیل شده و درجه سختی مشهور FromSoftware هم کاری می‌کند تا این فانتزی لذت‌بخش‌تر باشد.

Street Fighter 6

Street Fighter 6

Street Fighter 6 المان‌های جدید زیادی را به این فرنچایز کهنه‌کار اضافه می‌کند که یکی از آن‌ها یک جهان باز کامل است. مکانیک‌های اصلی مبارزات به شدت جذاب هستند و امتحان کردن شخصیت‌های متفاوت و یافتن کاراکتر مورد علاقۀتان سرگرم‌کننده‌تر از همیشه است. سقف مهارت Street Fighter 6 بسیار بالا بوده و به همین سبب تلاش برای بهتر شدن و رفتن به سطوح بالاتر می‌شود.

Mortal Kombat 1

Mortal Kombat 1

ریبوت Mortal Kombat در سال ۲۰۲۳ یک بازی مبارزه‌ای عالی بود که تجربه آن آسان و ماهر شدن در آن دشوار است. طیف وسیعی از کمبوهای مختلف برای هر کدام از شخصیت‌های Mortal Kombat 1 وجود دارد و رسیدن به درجه استادی برای هر کدام از این شخصیت‌ها لذت‌بخش است. مبارزات Mortal Kombat 1 واقعا در درجات سختی بالاتر می‌درخشند؛ جایی که شما باید حرکات حریف خود را زیر نظر بگیرید و در عرض چند ثانیه یک استراتژی مناسب برای شکست او طرح کنید.

Dead Space Remake

بازی ویدیویی Dead Space Remake

Dead Space Remake یک بازسازی وفادارانه از شاهکار وحشت بقای ۲۰۰۸ است. EA Motive، توسعه‌دهنده بازی، در صیقل‌کاری بازی و آوردن آن به پلتفرم‌های مدرن عالی عمل کرده است. نتیجه یک شوتر مدرن بوده که به همان اندازه که ترسناک است، اعتیادآور نیز هست. Dead Space Remake آزادی عمل زیادی را در زمینه انتخاب سلاح و توانایی‌ها در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. به علاوه نمی‌توان مکانیک قطع عضو این بازی را نادیده گرفت.

Hi-Fi Rush

Hi-Fi Rush

استودیوی Tango Gameworks با Hi-Fi Rush کل جامعه گیمینگ را غافلگیر کرد. این اثرذ بدون شک یکی از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌ها در چند سال اخیر است. جهان بازی Hi-Fi Rush همگام با موسیقی متن آن حرکت می‌کند و شما هم باید طی مبارزه با دشمنان، ریتم موسیقی را حفظ کنید. Hi-Fi Rush چرخه گیم‌پلی ساده‌ای دارد که به لطف ذات ریتمیکش شدیدا اعتیادآور است.

Final Fantasy 16

final-fantasy-16-image-768x432-1 - گیمفا

Final Fantasy 16 مبارزات سریع هک اند اسلش را جایگزین مبارزات نوبتی کرده و نتیجه یک سیستم فوق‌العاده است. مبارزات در Final Fantasy 16 به شدت صیقل‌خورده و سریع هستند. استفاده از سلاح‌ها و توانایی‌ها به روش‌های خلاقانه نه تنها از نظر بصری جذاب است، بلکه حس قدرت را هم به شما منتقل می‌کند. به این موارد مبارزات Eikon را هم اضافه کنید و Final Fantasy 16 تبدیل به یک بازی واقعا اعتیادآور می‌شود.

Batman Arkham Knight

Batman Arkham Knight

Batman Arkham Knight شاید پایان بازی‌های Batman به آن شکلی که می‌شناسیم باشد، اما خبر خوب این است که بتمن خداحافظی باشکوهی داشت. یک سری ایرادات ریز در Arkham Knight وجود دارد، اما به صورت کلی این بازی مبارزات ریتمیک مشهور این سری را به بالاترین سطح خود می‌رساند. حرکات بتمن بسیار سیال و روان هستند و چالش‌های زیادی برای محک زدن مهارت بازیکنان در نظر گرفته شده است.

Ghostrunner 2

Ghostrunner 2

Ghostrunner 2 به روش‌های جذاب و خلاقانه‌ای به آنچه پیش از این در سری وجود داشت می‌افزاید. نتیجه دنباله‌ای است که تقریبا در تمام جوانب از نسخه قبلی بهتر و بزرگتر عمل می‌کند. مکانیک کشتن با یک ضربه به نحو احسن در این بازی پیاده‌سازی شده و بازیکن باید با اجرای سریالی از حرکات مختلف اتاق‌ها و محیط‌ها را از دشمنان پاک‌سازی کنند. سقف مهارت Ghostrunner 2 واقعا بالا است که به شما انگیزه می‌دهد تا به بازی برگردید و شانس خود را دوباره امتحان کنید. همین مسئله باعث شده تا بازی بسیار اعتیادآور باشد.

Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein II: The New Colossus

استودیوی MachineGames در قالب Wolfenstein II: The New Colossus شوتر فوق‌العاده را ساخته که گیم‌پلی کلاسیک این سری در دهه ۹۰ را با طراحی بازی‌های مدرن ترکیب می‌کند. Wolfenstein II: The New Colossus هرج و مرج را در آغوش می‌کشد و در هر لحظه ده‌ها دشمن در مقابل شما قرار می‌گیرند و شما توانایی استفاده دوتایی از هر اسلحه‌ای را دارید. همین مسئله باعث شده تا تجربه این بازی ارزش تکرار بالایی داشته و به شدت سرگرم‌کننده باشد.

Marvel’s Spider-Man 2

Marvel's Spider-Man 2

Marvel’s Spidder-Man 2 یک دنباله فوق‌العاده است که تمام نقاط قوت بازی اول را ارتقا می‌دهد. همه چیز از جابه‌جایی در جهان بازی تا مبارزات و داستان بهبود یافته‌اند و همین مسئله باعث شده تا بازی بیش از پیش اعتیادآور باشد. پیتر پارکر و مایلز مورالز هر کدام حرکات و توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارند و زنجیر کردن آن‌ها به یکدیگر کمبوهای قدرتمندی را خلق می‌کند. به این موارد طیفی از چالش‌های جذاب را هم اضافه کنید تا Spider-Man 2 تبدیل به یک بازی اکشن اعتیادآور شود.

Soulstice

Soulstice

Soulstice به نحوی بازگشتی شکوهمندانه به هک اند اسلش‌های کلاسیک مثل Onimusha است. این بازی در شبیه‌سازی مبارزات پر زرق‌ و‌ برقی که آن بازی‌ها را به آثار باکیفیتی تبدیل کرده بود بسیار موفق است. مکانیک منحصر به فرد کنترل دو شخصیت متصل به هم باعث شده تا Soulstice از برخی جوانب تجربه بسیار تازه‌ای باشد.

Lies of P

Lies-of-P_02-768x432-1 - گیمفا

Lies of P داستان آشنای پینوکیو را با حال و هوایی منحصر به فرد در ژانر فانتزی تاریک روایت می‌کند. مبارزات این بازی به طرز واضحی از Bloodborne الهام می‌گیرند. پس طبیعتا در این بازی باید به فکر رسیدن به تعادلی بین حملات تهاجمی و جاخالی‌های به‌موقع باشید. Lies of P برخی از مکانیک‌های مجزای خود مثل ابزار قابل اتصال و سلاح‌های قابل شخصی‌سازی را هم به این فرمول اضافه می‌کند. طبیعتا مثل هر بازی سولزبورن دیگری کمی طول میکشد تا فوت و فن Lies of P را یاد بگیرید. اما پس از آن با تجربه‌ای شدیدا جذاب و غوطه‌ورانه طرف خواهید بود.

Elden Ring

elden-ring - گیمفا

FromSoftware با Elden Ring یک شاهکار واقعی را ارائه داد. این بازی ترکیبی از بهترین‌های این استودیو تا به امروز است. سیستم مبارزات هنوز هم در مورد مدیریت Stamina و حملات محافظه‌کارانه است. اما یکی از چیزهایی که آن را اعتیادآور می‌کند، تنوع بسیار زیاد سلاح‌ها است. شما می‌توانید یک ساحره با وردهای قدرتمند یا یک تانک عظیم با انواعی از سلاح‌های بزرگ باشید. دشمنان چالش برانگیز و New Game Plus جذاب، Elden Ring را به بازی واقعا دشواری تبدیل کرده‌اند. اما همین دشواری باعث اعتیادآور بودن بیشتر این بازی شده است.

Wild Hearts

Wild-Hearts_07-1-768x432-1 - گیمفا

Wild Hearts شاید در نگاه اول یک کپی از Monster Hunter به نظر برسد، اما این بازی به هنگام عرضه توانست ارزش خود را با گیم‌پلی سرگرم‌کننده و ایده‌های منحصر به فرد در زمینه سیستم Crafting ثابت کند. نبردهای Kemono چالش‌های متنوع زیادی را در مقابل بازیکن قرار می‌دهند. شما هم می‌توانید با استفاده از دانش خود از فناوری Karakuri، راه حل‌های خلاقانه‌ای را برای پشت سر گذاشتن این چالش‌ها ارائه دهید. چرخه ارتقا و گیم‌پلی مجموعا روان Wild Hearts، آن را به یک بازی اعتیادآور تبدیل کرده‌اند. طرفداران Monster Hunter هم قطعا باید این بازی را تجربه کنند.

Gears 5

Gears 5

Gears 5 بازیکن را در نقش Kate Diaz قرار می‌دهد. Kate در این بازی به دنبال یافتن ریشه Locust است. این ماجراجویی پر شده از نبردهای جذاب. سیستم شوتر سوم-شخص کاور-محور سری Gears به شکل بی‌سابقه‌ای در این بازی صیقل خورده است. همه چیز از بازخورد سلاح‌ها تا تعادل بین آن‌ها و تنش مبارزات همان طوری هستند که باید باشند.

نظر شما در این باره چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا