اخبار بازی

کنسول دستی ROG Ally 2024 ایسوس احتمالاً به‌زودی معرفی می‌شود

گیمفا

براساس گزارشی تازه، به زودی شاهد معرفی کنسول دستی ROG Ally 2024 ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس امسال خواهیم بود که مشکلات مربوط به نسخه قبلی در آن برطرف شده است.

همانطور که ممکن است توجه کرده باشید، ایسوس از زمان عرضه کنسول دستی ROG Ally عدد “۲۰۲۳” را در کنار نام آن به‌کار برده است؛ البته این شرکت عادت دارد تا این کار را با لپ‌تاپ‌های خود انجام دهد که در بیشتر مواقع شامل آپدیت‌های جزئی برای مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها می‌شود و لزوما تغییری در بدنه محصول ایجاد نمی‌شود.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد کنسول دستی ROG Ally 2024 ایسوس در دسترس نمی‌باشد زیرا این شرکت از هفته کنونی ارتباط با رسانه‌ها را آغاز کرده است. اما طبق آنچه که تاکنون به‌دست آورده‌ایم، عرضه نسخه ۲۰۲۴ این کنسول با هدف ایجاد ارتقا نسلی نمی‌باشد بلکه یک بروزرسانی برای نسخه فعلی به همراه رفع یک مشکل مهم است.

همانطور که می‌دانیم، کنسول دستی ROG Ally ایسوس از مشکلات مربوط به کارت SD رنج می‌برد که تاکنون راه حلی برای آن‌ها پیدا نشده است. با این حال ایسوس گارانتی مربوط به این کنسول را گسترش داده است و نه تنها کنسول‌های آسیب‌دیده در اثر مشکل مذکور را تعمیر می‌کند، بلکه هزینه کارت‌های SD خراب‌شده را به مشتریان پرداخت خواهد کرد.

پس از شنیدن در مورد نسخه جدید کنسول دستی ROG Ally 2024، کنجکاو هستیم که بدانیم آیا ایسوس در حال کار روی نسخه‌ای از این کنسول با پردازنده AMD Strix Point از معماری Zen5 و RDNA3.5 می‌باشد یا خیر. با این حال می‌توان فرض کرد که این نسخه ROG Ally 2 نام دارد و به احتمال زیاد از طراحی پردازنده Ryzen Z2 بهره می‌برد.

در حالی که کارکردن ایسوس روی چنین دستگاهی را رد نمی‌کنیم اما انتظار نمی‌رود که کنسول دستی ROG Ally 2024 شاهد تغییراتی در طراحی پردازنده خود باشد. مدل فعلی این کنسول از تراشه Z1 Phoenix برخوردار است که نسخه‌ای اختصاصی برای کنسول‌های دستی می‌باشد و از ویژگی‌های هوش مصنوعی Ryzen AI بی بهره است.

گفتنی است که پردازنده Hawk Point تنها آپدیت‌هایی در ارتباط با هوش مصنوعی Ryzen AI برای هسته‌های عملکردی دریافت می‌کند؛ بنابراین دلیلی برای ارتقا در کنسول نام‌برده وجود ندارد. علاوه‌بر این گفته می‌شود که کنسول دستی ROG Ally 2024 ایسوس همچنان به پردازنده‌های سری Z1 مجهز خواهد بود.

انتظار می‌رود که شاهد انتشار اطلاعات بیشتری درباره کنسول دستی ROG Ally 2024 ایسوس در هفته‌های آینده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا