اخبار بازی

۱۵ بازی از سال ۲۰۲۳ که می‌توانند شما را بیش از ۱۰۰ ساعت سرگرم کنند

گیمفا

یک سری بازی ویدیویی توانایی این را دارند که شما را تا ده‌ها ساعت سرگرم نگه دارند. شکی نیست که یک تجربه کوتاه و متمرکز که بیش از حد طولانی نیست می‌تواند جذاب باشد، اما همزمان نمی‌توان از ارزش یک بازی ویدیویی خوش‌ساخت و اعتیادآور که شما را تا روزها شیفته خود می‌کند هم غافل شد. خوشبختانه در سال ۲۰۲۳ شاهد انتشار طیف وسیعی از بازی‌های باکیفیت این‌چنینی بودیم. در این مقاله هم قصد داریم تا نگاهی به ۱۵ تا از این بازی‌ها بیندازیم که توانایی ارائه یک تجربه طولانی و لذت‌بخش به گیمرها را دارند.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

بگذارید این فهرست را با انتخاب‌های واضح آغاز کنیم. Breath of the Wild از سال ۲۰۱۷ به خودی خود اثر بسیار عظیمی بود، اما نینتندو با Tears of the Kingdom توانست اثری را ارائه دهد که چندین برابر بزرگتر است. صرفا داستان اصلی این بازی می‌تواند شما را ۶۰ تا ۷۰ ساعت سرگرم کند. اما فارغ از آن، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. گشت و گذار در غارهای Hyrule، رفتن به نقشه بزرگ Depths در زیر زمین یا جزایر Sky Island بر فراز آسمان‌ها می‌تواند شما را تا مدت زمان غیر قابل باوری سرگرم نگه دارد.

Baldur’s Gate 3

Shadowheart-Baldurs-Gate-3-Official-Artwork-Artifact - گیمفا

نقش‌آفرینی‌های کلاسیک، ذاتا طوری طراحی شده‌اند که ارزش تکرار بالایی داشته باشند. Baldur’s Gate 3 که یکی از بهترین بازی‌ها در این ژانر محسوب می‌شود، در انجام این کار به شکل بی‌نظیری موفق شده است. روایت و واکنش‌پذیری سیستمی این بازی، آن را به گزینه فوق‌العاده‌ای برای کسانی تبدیل کرده که می‌خواهند دوباره و دوباره یک بازی را تجربه کنند. اما حتی کسانی که تنها یک بار Baldur’s Gate 3 را به پایان می‌رسانند هم محتوای زیادی را در دسترس خود دارند که می‌تواند آن‌ها را بیش از ۱۰۰ ساعت سرگرم کند.

Starfield

starfield-1536x864 - گیمفا

Bethesda Game Studios به طور واضح از این مسئله آگاه است که گیمرها برای سال‌های متعدد بازی‌های این استودیو را تجربه خواهند کرد؛ بنابراین، Starfield طوری طراحی شده که از سایر آثار این استودیو از این نظر یک سر و گردن بالاتر باشد. یک داستان اصلی غنی، تعداد زیادی ماموریت‌ جانبی، کهکشانی عظیم برای گشت و گذار و مکانیک‌های عمیق و شگفت‌انگیز باعث شده‌اند Starfield به اثری تبدیل شود که می‌توانید ساعت‌ها آن را تجربه کنید، مسئله‌ای که با وجود مکانیک‌های ساخت کشتی فضایی و Outpostها شدت می‌یابد.

Diablo 4

diablo-4-1-1536x864 - گیمفا

میلیون‌ها گیمر در سرتاسر جهان صدها ساعت را در طی سال‌ها صرف سری Diablo کرده‌اند. Diablo 4 هم اثری است که این نوع تجربه را در دستور کار قرار داده است. علاوه بر بخش داستانی ۲۵ تا ۳۰ ساعته، شاهد محتوای جانبی Endgame زیادی هستیم که مثل تمام بازی‌های Diablo، ستاره اصلی داستان به حساب می‌آید. از آن جایی که Blizzard قول پشتیبانی پس از عرضه گسترده از بازی را داده، Diablo 4 اثری است که تا سال‌ها مشغول تجربه آن خواهیم بود.

Marvel Snap

Marvel-Snap - گیمفا

حتی وقتی این بازی به صورت Early Access یا دسترسی زودهنگام تجربه می‌شد، واضح بود که چرخه گیم‌پلی اصلی Marvel Snap به شدت اعتیادآور است و می‌توانیم شاهد بازی خاصی باشیم. تعجبی ندارد که از زمان عرضه بازی در ماه آگوست، بسیاری موفق به ترک کردن این بازی نشده‌اند. ذات سریع و ضربتی مبارزات Marvel Snap، در ترکیب با اعتیاد جمع‌آوری کارت‌ها و سیستم پیشرفت این بازی، باعث شده تا با اثری طرف باشیم که به سختی قادر به رهایی یافتن از آن هستیم.

Football Manager 2024

football-manager-2023_QT64iWP - گیمفا

بازی‌های Football Manager هر سال به صورت تضمینی بخشی از این فهرست هستند و Football Manager 2024 هم قرار نیست این روند را پایان دهد. با وجود اینکه بهبودهای این بازی نسبت به نسخه سال گذشته خیلی انقلابی نیستند، این المان‌ها دست به دست هم می‌دهند تا تجربه نهایی به طرز چشمگیری بهتر باشد. این بدان معنا است که خیلی راحت می‌توان یک برنامه خواب منظم و یک زندگی اجتماعی سالم را صرف ساعت‌ها تجربه Football Manager 2024 کرد.

Lies of P

wallpapersdencom_lies-of-p-cool-4k-gaming_3840x2160 - گیمفا

بازی Lies of P بلافاصله پس از عرضه به یکی از سوگلی‌های طرفداران زیر-ژانر سولز-لایک تبدیل شد. این حقیقت که می‌توانید بازی را بدون خسته شدن برای ده‌ها ساعت تجربه کنید هم تاثیر به سزایی در موفقیت آن داشته است. البته برای رسیدن به مرز ۱۰۰ ساعت باید چندین بار بازی را به پایان برسانید، اما خوشبختانه با اثری طرف هستیم که در بلندمدت جذابیت خود را از دست نمی‌دهد.

Final Fantasy 16

Final-Fantasy-16 - گیمفا

اگر صرفا داستان اصلی Final Fantasy 16 را تجربه کنید، باز هم با تجربه پروپیمانی طرف هستید که بین ۳۵ تا ۴۰ ساعت از زمان شما را می‌طلبد. اما اگر به سراغ محتوای جانبی گسترده این بازی بروید، این عدد به طرز قابل توجه‌ای افزایش خواهد یافت. علی‌رغم اینکه با اثری جهان بازی طرف نیستیم، Final Fantasy 16 هنوز هم پر از ماموریت‌های جانبی جذاب و درگیرکننده است. به این موارد چیزهایی مثل New Game Plus ،Arcade Mode و حالت‌های Final Fantasy و Ultimate را هم بیفزایید تا متوجه شوید با چه پکیج عظیمی طرف هستیم.

Forza Motorsport

forza-motorsport-2023-1024x538 - گیمفا

Forza Motorsport از آن دست بازی‌هایی است که می‌توانید زمان خیلی کم یا خیلی زیادی را صرف آن کنید. اما اگر از عاشقان ریسینگ شبیه‌ساز باشید، احتمالا Forza Motorsport را به راحتی کنار نمی‌گذارید. علاوه بر یک بخش Career طولانی تحت نام Builders Cup، جدیدترین نسخه Forza شامل طیف وسیعی از وسایل نقلیه برای باز کردن و ارتقا دادن می‌شود. Turn 10 قول پشتیبانی طولانی‌مدت پس از عرضه را داده و با این اوصاف با اثری طرف هستیم که تا مدت‌ها به آن باز خواهیم گشت.

Street Fighter 6

street_fighter_6_luke - گیمفا

در چند سال اخیر، تقریبا هر چیزی که توسط Capcom منتشر شده طلا بوده است. Street Fighter 6 هم از این قاعده مستثنی نیست. مکانیک‌های مبارزه عالی و طیف وسیع شخصیت‌های آن روی ستونی از محتوای متنوع بنا شده‌اند. برای طرفداران ژانر فایتینگ، صرف زمانی غیر منطقی در Street Fighter 6 می‌تواند کار بسیار آسانی باشد.

Mortal Kombat 1

mortal-kombat-1-image-12-1536x864 - گیمفا

صحبت از بازی‌های فایتینگی شد که به صورت نامحدود شما را سرگرم خود می‌کنند و باید در این میان نامی از Mortal Kombat 1 به میان بیاوریم. دومین ریبوت استودیوی NetherRealm از این فرنچایز، در چندین زمینه حرف برای گفتن دارد. علاوه بر بخش داستانی و بخش‌های چندنفره معمول این سری، در Mortal Kombat 1 شاهد حالت جدیدی به نام Invasions Mode هستیم که تا ساعت‌ها می‌تواند شما را مشغول نگه دارد. Invasions بخشی است که NetherRealm قصد دارد تا مدت زمان قابل توجه‌ای از آن پشتیبانی خواهد کرد و این به معنای ساعت‌ها محتوای بیشتر برای طرفداران Mortal Kombat است.

Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

یک بازی جهان باز عظیم در جهان هری پاتر، چیزی است که میلیون‌ها نفر برای سال‌ها رویای آن را در سر داشتند و در اوایل سال ۲۰۲۳، بازی Hogwarts Legacy دقیقا همین خواسته را به آن‌ها ارائه داد. با وجود اینکه برخی از جوانب زندگی فانتزی هاگوارتز (مثل کوئیدیچ) در Hogwarts Legacy غایب هستند، جهان این بازی پر از سرگرمی‌های ریز و درشت جذاب است.

Like a Dragon: Ishin

Like a Dragon: Ishin!

طرفداران فرنچایز Yakuza/Like a Dragon به داشتن تجربه‌هایی عظیم و عجیب و غریب عادت کرده‌اند و Like a Dragon: Ishin! هم قطعا آن‌ها را از این نظر ناامید نمی‌کند. این بازی روایت، طراحی و مکانیک‌های Yakuza-گونه را با یک مبنای تاریخ عالی ترکیب می‌کند و نتیجه نهایی اثری به شدت لذت‌بخش است. از آن جایی که کارهای زیادی برای انجام دادن در این بازی وجود دارد، آن‌هایی که به دنبال ۱۰۰ درصد کردن Like a Dragon: Ishin! هستند به آسانی می‌توانند بیشتر از ۱۰۰ ساعت زمان را صرف آن کنند.

The Legend of Heroes: Trail to Azure

Trails-to-Azure-review - گیمفا

استودیوی Falcom در چند سال گذشته مشغول ارائه بازی‌های قدیمی سری Legend of Heroes به مخاطبین غربی بوده و در سال ۲۰۲۳، تقریبا دوازده سال پس از عرضه این بازی در ژاپن، شاهد انتشار Trail to Azure بودیم. می‌توان گفت که صبر کردن برای این بازی ارزشش را داشته است. نه تنها با یک نقش‌آفرینی بسیار باکیفیت و خوش‌ساخت مثل سایر نسخه‌های Legend of Heroes طرف هستیم، بلکه Trail of Azure به طرز وحشتناکی عظیم و پر از محتوا است.

Wild Hearts

wild-hearts-featured-imagejpgadaptcrop191x1001200w - گیمفا

فرنچایز Monster Hunter در طول سال‌ها رقیب جدی‌ای نداشته و با وجود اینکه Wild Hearts، ساخته Omega Force و EA، به اندازه کافی برای کنار زدن Monster Hunter باکیفیت نیست، اما باز هم با اثر ارزشمندی طرف هستیم. اگر نگاهی به این بازی بیندازید، ممکن است خود را ساعت‌ها در آن گم کنید. حتی وقتی کار شما با داستان ۴۵-۵۰ ساعته بازی به پایان برسد، Wild Hearts آن قدر محتوای جانبی دارد که شما را تا همین مدت یا حتی بیشتر سرگرم نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا