اخبار بازی

گزارش: به زودی سرورهای پلی استیشن ۳ برای همیشه خاموش خواهند شد

گیمفا

به نظر می‌رسد پلی استیشن ۳، سومین و بحث‌برانگیزترین کنسول Sony، به پایان راه خود نزدیک است. این کنسول یکی از بهترین مجموعه بازی‌های را داشت و به فناوری‌های جدیدی مانند بلوری مجهز بود.

پلی استیشن ۳ در اواخر عمر خود به یکی از کنسول‌های مورد علاقه طرفداران تبدیل شد. به همین دلیل، Sony پشتیبانی از آن را تا به امروز ادامه داد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که خدمات آنلاین پلی استیشن ۳ به زودی متوقف می‌شود.

بنابر اطلاعات فاش شده، پلی‌استیشن ۳ در سال گذشته حدود ۲ میلیون کاربر فعال داشته که با کنار گذاشته شدن آن، Sony آن‌ها را از دست خواهد داد. بر اساس گزارش‌ها، به‌روزرسانی نهایی این کنسول در سال ۲۰۲۴ ارائه خواهد شد. هر چند زمان دقیق انتشار آن مشخص نیست اما در مورد خدماتی که با این به‌روزرسانی تحت تأثیر قرار می‌گیرند، اطلاعاتی به بیرون درز کرده است.

پس از این به‌روزرسانی، دسترسی به گیم‌پلی آنلاین و PlayStation Store مسدود خواهد شد. این مسئله ضربه بزرگی به جامعه هواداران این کنسول نوستالژیک خواهد زد.

برخلاف Microsoft، شرکت Sony جایگزینی برای طرفداران پلی استیشن ۳ ندارد. در حالی که فروشگاه ایکس‌باکس ۳۶۰ نیز به زودی تعطیل می‌شود، بسیاری از بازی‌های سازگار با نسل‌های قبل، از طریق ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس/ اس در دسترس خواهند بود.

بدین ترتیب، سونی با انتشار این به‌روزرسانی، تنها پلتفرمی که همچنان بازی آنلاین رایگان ارائه می‌دهد را نابود خواهد کرد. آنچه این گزارش را قابل باور می‌کند، این واقعیت است که Sony از همان اوایل سال ۲۰۲۱ قصد داشت پشتیبانی از پلی استیشن ۳ را کنار بگذارد. با این حال، این غول بازی‌سازی پس از اعتراض هواداران به سرعت عقب‌نشینی کرد.

اگر گزارش دقیق باشد، پلی استیشن ۳ پس از نزدیک به دو دهه عملکرد پر فراز و نشیب، به پایان راه خود رسیده است. اگرچه حتی بدون پشتیبانی Sony، انتظار می‌رود میراث این کنسول به لطف جامعه هواداران آن، همچنان زنده بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا