اخبار بازی

دیجیتال فاندری: عملکرد نسخه PS5 بازی Grounded به شکل قابل توجه‌ای بدتر از Xbox است

گیمفا

بازی اکشن و بقا Grounded، حالا برای پلتفرم‌های پلی استیشن و نینتندو در دسترس قرار دارد. رسانه Digital Foundry عملکرد این عنوان روی پلتفرم‌های مختلف را مقایسه کرده که در ادامه این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت.

بازی Grounded روی PS5 و Xbox Series X/S تنها شامل یک حالت گرافیکی است. این در حالی است که نسخه Nintendo Switch، شامل دو حالت Docked و Portable می‌شود. نسخه PS5 در بافت‌هایی مانند سنگ‌ریزه‌ها، دورنمای (Draw Distance) بهتری نسبت به Series X/S دارد. همچنین کیفیت سایه‌ها در PS5 بالاتر است و در این پورت برخلاف نسخه Xbox Series X/S، تنظیمات Shadow Aliasing وجود دارند که باعث ایجاد سایه‌هایی تیزتر می‌شود.

در کنسول Nintendo Switch، کیفیت بصری بسیار کاهش یافته و کیفیت بافت‌ها و دورنماها به طرز محسوسی کمتر شده است. تنظیمات Motion Blur و Depth of Field در این نسخه وجود نداشته و منابع نوری، سایه‌های مربوط به شخصیت‌ها و در کل تمام افکت‌هایی که در لحظه پردازش می‌شوند، از بازی حذف شده‌اند. در این پورت، تیم سازنده از Pop-inهای از پیش پردازش‌شده استفاده کرده است. همان طور که پیش‌تر گفته شد، بازی Grounded در این کنسول شامل دو حالت گرافیکی می‌شود که البته تنظیمات گرافیکی این دو حالت تقریبا مشابه یکدیگر هستند.

از نظر رزولوشن، کنسول‌های PS5 و Xbox Series X/S بازی را با رزولوشن پویا (Dynamic) اجرا می‌کنند. رزولوشن نسخه PS5 بین ۱۰۸۰p و ۱۲۱۵p متغیر است. این در حالی است که Series X رزولوشنی بین ۱۵۱۲p و ۴K (2160p) ارائه می‌دهد. در نتیجه، کیفیت تصویر در Xbox Series X بسیار بهتر است. نسخه Xbox Series S نیز با رزولوشن پویا اجرا شده و در اکثر مواقع، کیفیت تصویر بالای ۱۰۸۰p است. در کنسول دستی Switch، در هر دو حالت Docked و Portable رزولوشن بازی در بین ۳۶۰p و ۷۲۰p قرار گرفته که البته در حالت Docked، کیفیت تصویر دارای ثبات بیشتری است.

از نظر عملکرد، نسخه‌های PS5 و Xbox Series X/S بازی Grounded نرخ‌ ۶۰ فریم بر ثانیه را هدف قرار داده‌‌اند، اما تنها کنسول‌های Xbox Series می‌توانند این هدف برسند. نسخه PS5، با نرخ فریم بین ۴۵ تا ۶۰ اجرا شده و در بخش‌هایی از رسیدن به ۶۰ فریم بر ثانیه عاجز است. در کنسول Xbox Series X بازی موفق شده تقریبا در تمام اوقات، نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را نگه دارد اما هر از گاهی دچار افت بسیار جزئی می‌شود. در هر دو نسخه PS5 و Xbox Series X، هنگام سیو کردن با مشکل Stutter مواجه خواهید شد. بهترین عملکرد این عنوان در کنسول Xbox Series S دیده می‌شود، این نسخه در تمام بازی نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را حفظ می‌کند و مشکل Stutter ذکر شده در این کنسول بسیار کمتر رخ می‌دهد.

در کنسول Nintendo Switch، بازی نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را در هر دو حالت هدف قرار داده و با این که در اکثر مواقع به این هدف می‌رسد، این نسخه مشکلات Frame Time Spikes و دیر لود شدن بافت‌ها را دارد.

دانلود ۷۲۰pدانلود ۱۰۸۰p

در مجموع، نسخه‌های Xbox Series X/S بازی Grounded بهترین تجربه ممکن را در بین کنسول‌ها ارائه می‌دهند. نسخه Xbox Series X موفق به ارائه بهترین کیفیت تصویر شده و Xbox Series S، توانسته بهترین عملکرد از نظر نرخ‌فریم را ثبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا