اخبار فناوری

راهنمای خرید پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره

پارتیشن اداری یک راه حل همه ‌کاره و بسیار منعطف برای بهینه ‌سازی فضای اداری در بسیاری از دفاتر اداری است. با این حال انتخاب پارتیشن اداری مناسب همیشه آسان نیست. در واقع انتخاب پارتیشن‌ ها می‌تواند تفاوتی بین ارائه فضایی سالم، راحت و پربار به کارمندان یا ایجاد احساس خفگی، رخوت و ناامیدی باشد. […]

تکنا

پارتیشن اداری یک راه حل همه ‌کاره و بسیار منعطف برای بهینه ‌سازی فضای اداری در بسیاری از دفاتر اداری است. با این حال انتخاب پارتیشن اداری مناسب همیشه آسان نیست. در واقع انتخاب پارتیشن‌ ها می‌تواند تفاوتی بین ارائه فضایی سالم، راحت و پربار به کارمندان یا ایجاد احساس خفگی، رخوت و ناامیدی باشد. بنابراین در این نوشته راهنمای ساده ‌ای را برای نحوه انتخاب پارتیشن اداری مناسب و مطابق با نیازهای هر کسب‌ و کار ارائه کرده‌ایم.

مهم‌ترین نکات برای انتخاب پارتیشن اداری

قبل از انتخاب پارتیشن اداری نکاتی وجود دارد که باید به آنها فکر کنید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا مشخص کنید کدام متریال، اندازه، شکل و سبک برای شما مناسب‌تر است.

جلوگیری از ورود سر و صدا

آیا پارتیشن‌ های شما باید از ورود سر و صدا و گسترش آن جلوگیری کنند؟ اندازه، شکل و متریالی که برای پارتیشن‌ های اداری خود انتخاب می‌کنید بر نحوه عملکرد آنها در این زمینه موثر است. بنابراین در نظر گرفتن این نکته قبل از انتخاب مهم است. به عنوان مثال در اتاق‌ های بزرگ صدا با برخورد به سطوح سخت پارتیشن تقویت می‌شود. بنابراین چنین اتاق ‌هایی معمولا به فناوری میرایی صدا برای کمک به کاهش طنین و خفه کردن صدا نیاز دارند. یک پارتیشن مجهز به پارچه آکوستیک یک گزینه عالی برای میرایی صدا در یک اتاق بزرگ است؛ اما لزوما از رسیدن صدا به طرف دیگر پارتیشن جلوگیری نمی‌کند.

از طرف دیگر پارتیشن شیشه ‌ای پلی کربنات یا پارتیشن دو جداره خاصیت میرایی صدا ندارند. در واقع آنها حتی ممکن است طنین صدا را در فضا افزایش دهند. با این حال این سبک از پارتیشن با انعکاس صدا کمک می‌کنند تا صداها به سمت دیگر دیوار نرود. این ویژگی فضای خصوصی‌تری را ارائه می‌دهد؛ و در عین حال به جلوگیری از ورود صداهای بیرونی به داخل اتاق کمک می‌کند.

میزان نیاز به سفارشی‌سازی و انعطاف‌پذیری

میزان انعطاف ‌پذیری و قابلیت سفارشی ‌سازی پارتیشن اداری برای شما چقدر مهم است؟ به عبارت دیگر اینکه چقدر می‌خواهید دکوراسیون اداری دفتر خود را سفارشی کنید؛ عامل مهمی در انتخاب پارتیشن اداری است.

به عنوان مثال اگرچه پارتیشن‌های چوبی و دیوارهای سنگین‌تر ممکن است از نظر بصری جذاب بوده و کنترل صدای بیشتری را ارائه دهند. اما همین وزن و اندازه آنها موجب غیر قابل حمل بودن آنها می‌شود. به‌طور مشابه پارتیشن‌های ریلی سقفی، یک گزینه شیک و بسیار کاربردی هستند؛ اما از آنجایی که آنها به یک مسیر محدود می‌شوند؛ امکان زیادی برای سفارشی‌سازی ندارد.

بنابراین اگر سفارشی‌سازی عامل مهمی برای شماست؛ بهتر است مدل‌های منعطف‌تر را انتخاب کنید. مثلا پارتیشن‌ های نیمه یا قابل حمل، گزینه مناسب‌تری در این زمینه هستند. این سبک پارتیشن که اغلب با چرخ و از مواد سبک‌تر ساخته شده است؛ می‌تواند در سراسر فضا جابه‌جا شود. بنابراین به‌ویژه در محیط اداری با پلان باز مفید است. با این حال این سطح بالای قابلیت حمل، به قیمت از دست دادن کنترل صدا در محیط و کاهش حریم خصوصی به دست آمده از پارتیشن‌های سقفی یا کامل است.

در نظر گرفتن طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری دل‌خواه شما می‌تواند تاثیر زیادی بر نوع پارتیشن اداری مورد نیاز شما داشته باشد. برای مثال، انتخاب رنگ‌ های متناسب با زیبایی ‌شناسی خاص کسب ‌و کار شما، می‌تواند به ایجاد لحن مناسب در محیط کاری کمک کند. در حقیقت حتی مشخص شده که رنگ‌های خاصی بر روحیه کارکنان تاثیر گذاشته و بهره‌وری آنها را افزایش می‌دهند. رنگ‌های خنثی‌تر که در بسیاری از دفاتر مدرن رایج هستند؛ اغلب ظاهر شیک‌ تری ایجاد می‌کنند. اما گاهی اوقات می‌توانند یک محیط اداری غیر الهام‌بخش یا خسته ‌کننده را ایجاد کنند. همچنین سایه ‌های آبی فضای آرام‌تری ایجاد می‌کنند؛ و می‌تواند به‌ ویژه برای دفاتر نیازمند به تمرکز مناسب باشند. از سوی دیگر رنگ قرمز به عنوان رنگی پرانرژی در نظر گرفته می‌شود؛ که می‌تواند الهام ‌بخش فعالیت بیشتر باشد. اما همین رنگ ممکن است استرس را در محل کار افزایش دهد. بنابراین چنین رنگی بیشتر برای مناطق نیازمند فعالیت بدنی مانند ورزشگاه و باشگاه مناسب است.

 

نیاز شما در فضای اداری

اینکه کدام پارتیشن اداری برای شما مناسب‌تر است؛ به انتظار شما از فضای اداری نیز بستگی دارد. اگر فقط گاه ‌به ‌گاه به فضایی برای کار خصوصی نیاز دارید؛ شاید راه‌حل قابل حمل‌تر مناسب‌ ترین گزینه باشند. با این حال اگر به‌طور مرتب به فضایی برای جلسات خصوصی نیاز دارید؛ شاید یک راه حل دائمی یا نیمه دائمی، مانند پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره، برای نیازهای شما مناسب‌تر باشد.

همچنی اگر به دنبال راه‌اندازی فضاهای اداری استاندارد هستید؛ شبکه‌ای از اتاقک‌ها می‌تواند حریم خصوصی را بهبود بخشد؛ صدا را کم کند؛ و حواس‌پرتی‌ها را کاهش دهد. همچنین در عین حال به افزایش راحتی کارمندان کمک کند. انواع اطاقک‌های اداری از اطاقک‌های سنگین و نیازمند نصب تا اطاقک‌های سبک‌تر و مدولارِ دارای پنل ساده، قابل انتخاب هستند.

قابلیت حمل

آیا قابل حمل بودن پارتیشن اداری برای شما مهم است؟ قبل از انتخاب پارتیشن‌ها، ابتدا باید تعیین کنید که حمل و نقل آنها برای شما چقدر اولویت دارد. اگر قابل حمل بودن عامل موثری در تصمیم‌گیری شما نیست؛ پارتیشن‌های ثابت گزینه مناسبی است. در این شرایط نصب یک سازه ثابت، مانند پارتیشن اداری دو جداره شیشه‌های یا پارتیشن‌های چوبی، یک روش جذاب و موثر برای تقسیم فضای شما خواهد بود. همچنین اگر می‌خواهید یک مانع صوتی ایجاد کرده و در عین حال احساس باز بودن فضای دفتر را حفظ کنید؛ پارتیشن شیشه‌ای گزینه خوبی است.

کمی انعطاف‌پذیرتر از پارتیشن‌های ثابت، پارتیشن سقفی هستند. چنین دیوارهایی روی یک مسیر یا ریل روی سقف نصب می‌شوند. بنابراین می‌توانند باز و بسته شده و به شما این امکان را می‌دهند که به‌طور موقت فضای اداری باز خود را تقسیم کنید. همچنین پارتیشن‌ها با طراحی از کف تا سقف، کیفیت میرایی صدا و حفظ حریم خصوصی را افزایش می‌دهند.

گزینه آسان‌تر و قابل حمل‌تر از پارتیشن‌های نصب شده در سقف، پارتیشن‌های قابل جداسازی است. آنها را می‌توان در عرض چند دقیقه به دیوار شما ثابت کرد. با این حال توجه به این نکته مهم است که افزایش قابلیت حمل در این سبک پارتیشن، به قیمت کاهش عملکرد عایق صوتی و پوشش کامل از کف تا سقف در آنها تمام می‌شود. البته به دلیل طراحی محکم‌تر و نصب‌شده روی دیوار، پارتیشن ‌های قابل جداسازی را می‌توان بلندتر از پارتیشن ‌های کاملا مستقل ساخت، بنابراین معمولا حریم خصوصی و کیفیت کنترل صدای بهتری را در مقایسه با مدل‌های کاملا مستقل ارائه می‌دهند.

در نهایت برای کنترل کامل و قابلیت حمل بالا، پارتیشن‌های مستقل به شما این امکان را می‌دهند که در چند لحظه چیدمان دفتر خود را سفارشی کرده و یک حریم خصوصی فوری ایجاد کنید. پارتیشن‌های مستقل معمولا دارای چرخ هستند؛ و با مواد سبک‌تر و با هدف حمل و نقل ساده ساخته می‌شوند. آنها از تقسیم‌کننده‌های اتاق بزرگ گرفته تا صفحه‌های پارتیشن کوچک ‌تر را شامل می‌شوند؛ و می‌توانند در هر نقطه از اتاق قرار بگیرند. توجه به این نکته مهم است که این سطح بالا از قابلیت حمل به این معنی است که این صفحات پارتیشن نسبت به سایر راه‌حل‌های پارتیشن‌بندی توانایی کمتری در کنترل سطوح نویز دارند.

اجاره‌ای بودن دفتر کار

آیا در فضای اجاره‌ای کار می‌کنید؟ در این صورت باید با حساسیت بیشتر به انتخاب پارتیشن اداری بپردازید. در واقع اینکه چقدر می‌توانید فضای کاری خود را سفارشی کنید؛ اغلب به مالکیت یا عدم مالکیت ساختمان بستگی دارد. اغلب اوقات راه‌اندازی یک کسب‌وکار در فضای اجاره‌ای، به‌طور جدی میزان سفارشی کردن طراحی دکوراسیون اداری را محدود می‌کند. در این شرایط پارتیشن‌های ثابت یا سقفی معمولا راه‌حل مناسبی نیستند.

با این حال راه‌حل‌های قابل حمل بسیار بیشتری در بازار وجود دارد که می‌توان آنها را با چند پیچ ​​و بست ساده به دیوار نصب کرد. چنین پارتیشن‌هایی معمولا برای فضاهای اجاره‌ای مناسب‌تر هستند؛ و در صورت نقل مکان به یک ساختمان جدید، در دفتر جدید نیز قابلیت نصب دوباره دارند.

تعیین بودجه

بودجه شما چقدر است؟ پاسخ‌گویی به این سوال مهم تکلیف خیلی از موارد را مشخص می‌کند. در حالی که پارتیشن‌های قابل حمل معمولا راه حل مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به پارتیشن‌های ثابت و دیوارهای دائمی هستند؛ محدودیت بودجه می‌تواند انتخاب گزینه مناسب را محدود کند. به عنوان مثال در حالی که پارتیشن‌های سقفی یک سیستم پارتیشن‌بندی شیک و موثر هستند؛ زمان ساخت طولانی و نیاز به رانر و تیرهای پشتیبانی، به این معنی است که آنها نیاز به نصب حرفه‌ای دارند. طبیعتا این مسئله می‌تواند هزینه‌های شما را به‌طور چشم‌گیری افزایش دهد. بنابراین اگر این هزینه فراتر از بودجه شما است؛ بهتر است به راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری فکر کنید.

خبر خوب این است که این مسئله لزوما به این معنای خرید پارتیشن اداری بی‌کیفیت نیست. بلکه ممکن است فقط نیاز داشته باشید که راه‌حل‌های سازگارتری پیدا کنید. به عنوان مثال به جای خرید یک پارتیشن تک جداره نصب شده، می‌توانید پارتیشن قابل حمل بخرید که در چند منطقه و بنابر نیاز کاربران قابل استفاده باشد.

در واقع هرچه انعطاف‌پذیری پارتیشن شما بیشتر باشد؛ پارتیشن‌های کمتری برای خرید نیاز خواهید داشت و هزینه‌های شما کمتر می‌شود.

نگهداری و نظافت

در نهایت بسته به فضای شما، یک جنس از پارتیشن اداری ممکن است مناسب‌تر از دیگری باشد. بنابراین مهم است که قبل از خرید درباره محل استفاده از آنها بیشتر بدانید. به عنوان مثال برای مناطق مرطوب مثل سرویس‌های بهداشتی یا سالن‌های غذاخوری، پارتیشن‌های پلی‌کربنات یا شیشه معمولا گزینه مناسب‌تری است. زیرا به‌راحتی پاک و تمیز می‌شوند. این ویژگی می‌تواند حفظ سلامت کارکنان و حفظ یک محیط کار بهداشتی را آسان‌تر کند. از سوی دیگر تمیز کردن یک پارتیشن چوبی سخت‌تر است؛ و در برخورد با رطوبت و مایعات، ممکن است در نهایت دچار لکه‌های ناخوشایند شود.

در نهایت اگر کسب‌وکار شما ضرب‌الاجل و سایر محدودیت‌ها را ندارد؛ پارتیشن‌های اداری ثابت یا دائمی می‌توانند یک گزینه عالی باشند. اما با توجه به محدودیت‌ها می‌توانید به سراغ سایر گزینه‌ها هم بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا