دسر

طرز تهیه شیر پسته، خوشمزه و ساده به روش بیرونی!

در نهایت

طرز تهیه شیر پسته

شیر پسته یکی از انواع نوشیدنی‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، این نوشیدنی دلچسب و پرطرفدار را می‌توانید به روش‌های مختلف آماده کنید و برای تهیه آن از مواد متنوعی استفاده کنید، شیر پسته بسیار مقوی و پرخاصیت است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه شیر پسته در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
پسته خام ۱۰۰ گرم
موز یخ زده ۱ عدد
بستنی وانیلی ۴۰۰ گرم
شیر ۲۵۰ میلی لیتر یا ۱ لیوان
خامه صبحانه ۲ قاشق غذا خوری
نعنا تازه برای تزئین شیر پسته ۲ تا ۳ برگ
پودر پسته برای تزئین لیوان سرو به مقدار لازم

طرز تهیه شیر پسته

مرحله ۱: خیس کردن مغز پسته در آب و یخ زدن موز در فریزر

ابتدا مقداری مغز پسته را داخل یک ظرف بریزید کمی آب سرد روی آن‌ها بگیرید، اجازه دهید تا به مدت یک ساعت خوب خیس بخورند و بافت آن‌ها نرم شود، یک موز را هم پوست بگیرید، به مدت ۳ ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملاً یخ بزند و آماده شود.

مرحله ۲: آغشته کردن لبه‌های لیوان با آب لیمو ترش و پودر کردن مغز پسته

بعد یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید از وسط برش بزنید و لبه‌های لیوان را با آب لیمو ترش آغشته کنید سپس مقداری مغز پسته را در میکسر یا مخلوط کن بریزید و کاملاً پودر کنید، برای پودر کردن پسته می‌توانید از گوشتکوب دستی استفاده کنید.

مرحله ۳: تزئین لبه‌های لیوان با پودر پسته، ریختن بستنی وانیلی در میکسر

بعد لبه‌های لیوان را با پودر پسته آغشته کنید تا برای تزئین آماده شوند سپس مقداری بستنی وانیلی را از یخچال بیرون بیاورید و داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید بعد موز را که داخل یخچال کاملاً یخ زده است بیرون بیاورید و در اندازه‌های کوچک خرد کنید.

مرحله ۴: اضافه کردن موز خرد شده بو پسته خیس خورده بستنی وانیلی

سپس موز خرد شده را روی بستنی وانیلی در میکسر بریزید با هم میکس کنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند، سپس پسته‌ها را که خوب خیس خورده‌اند و بافت آن‌ها نرم شده است به مخلوط بستنی و موز اضافه کنید، دوباره با هم میکس کنید تا پسته‌ها با مخلوط مواد ترکیب شوند.

مرحله ۵: اضافه کردن شیر و خامه به مخلوط مواد

سپس مقداری شیر به مخلوط اضافه کنید، دوباره با هم میکس کنید تا بافت مخلوط تشکیل شده کاملا یک دست شود، همه مواد خوب با هم مخلوط شوند و طعم آن‌ها با هم ترکیب شود بعد از آن مقداری خامه صبحانه را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ۶: مخلوط کردن همه مواد با هم

همه مواد را دوباره با هم میکس کنید تا عطر و طعم خامه به خورد مخلوط مواد برود، طوری که بافت صاف و یکدستی تشکیل شود، می‌توانید از ابتدا همه مواد را با هم داخل مخلوط کن یا میکسر بریزید، به مدت ۳ دقیقه با هم میکس کنید تا به غلظت مناسب برسند.

مرحله ۷: تزئین کردن شیر پسته با پودر پسته و یک برگ نعنا

بعد از این که مخلوط تشکیل شده به غلظت مناسب رسید شیر پسته‌ها از داخل میکسر در ظرف سرو که از قبل آماده کرده‌اید بریزید روی لیوان شیر پسته را با مقداری پودر پسته تزئین کنید، یک برگ نعنا را هم که از قبل تمیز شسته‌اید روی آن‌ها قرار دهید.

مرحله ۸: تزئین کردن و سرو شیر پسته

برای تزئین شیر پسته می‌توانید طبق سلیقه به دلخواه خودتان عمل کنید، بعد از آن شیر پسته را به عنوان یک نوشیدنی دلچسب و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها یا یک نوشیدنی مناسب برای روزهایی که نیاز به انرژی مضاعفی دارید استفاده و سرو کنید.

طرز تهیه شیر پسته، خوشمزه و ساده به روش بیرونی!
5
2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا