دسر

طرز تهیه دسر پارافه موز، دسری جذاب برای مهمانی!

در نهایت

طرز تهیه دسر پارافه‌ موز

دسر پارافه‌ موز یکی از انواع دسرهای خوشمزه ، لذیذ و ساده است، که بافتی سبک و لطیف دارد و خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود، این دسر شیک برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است و طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه دسر پارافه موز در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
شیر ۱ و نیم لیوان
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذا خوری
شکر ۴ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه ۲ قاشق غذا خوری
بیسکویت پتی پور ساده ۱ بسته
وانیل نصف قاشق چای خوری
شکلات ۵۰ گرم
موز خرد شده به مقدار لازم
مغز گردو خرد شده به مقدار لازم
پودر پسته یا پودر نارگیل برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری از هر کدام
مغز گردو خرد شده و مغز فندق خرد شده برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری از هر کدام
خلال بادام برای تزئین ۱ قاشق غذد خوری
شکلات چیپسی و ترافل‌‌های رنگی برلی تزئین به مقدار لازم
توت فرنگی و موز برش داده شده برای تزیین به مقدار لازم

طرز تهیه دسر پارافه موز

مرحله ۱: مخلوط کردن نشاسته ذرت و شیر با هم

ابتدا مقداری شیر را داخل یک قابلمه بریزید، بعد نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا نشاسته ذرت با شیر خوب با هم مخلوط شوند، ذرات نشاسته داخل شیر به شکل گلوله باقی نماند و بافت صاف و یک دستی تشکیل شود.

مرحله ۲: قرار دادن قابلمه روی حرارت و اضافه کردن شکر به آن

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید، شکر را به آن اضافه کنید، با همزن دستی هم بزنید تا شیر کم کم گرم شود، ذرات شکر در آن حل شود و بافت یک دستی تشکیل شود، دقت کنید که مخلوط را مدام هم بزنید تا ته نگیرد و کم کم بافت آن غلیظ‌تر شود.

مرحله ۳: اضافه کردن خامه و وانیل به مخلوط مواد

مخلوط تشکیل شده باید به غلظت فرنی برسد، وقتی مخلوط مواد به غلظت مناسب رسید مقداری خامه را به آن اضافه کنید، با قاشق هم بزنید تا خامه کاملاً به خورد مواد برود، سپس کمی وانیل را هم روی مواد بریزید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود و با بقیه مواد ترکیب شود.

مرحله ۴: ریختن مخلوط مواد در دو ظرف جدا گانه و ذوب کردن شکلات در یک ظرف کوچک

سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، مخلوط داخل آن را به دو قسمت تقسیم کنید و در دو ظرف جدا بریزید، سپس مقداری شکلات را داخل یک ظرف کوچک بریزید، به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا شکلات ذوب شود.

مرحله ۵: اضافه کردن شکلات به یکی از ظرف‌ها و مخلوط کردن آن‌ها با هم

بعد شکلات ذوب شده را به یکی از ظرف‌های مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند، طوری که عطر و طعم شکلات به خورد مواد برود و مخلوط شکلاتی را تشکیل دهد، مقدار استفاده از شکلات بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد.

مرحله ۶: پودر کردن بیسکویت پتی پور در میکسر یا با گوشتکوب دستی

سپس مقداری بیسکویت پتی پور را داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید و کاملاً پودر کنید، اگر میکسر در دسترس نبود برای پودر کردن بیسکویت‌ها می‌توانید از گوشتکوب دستی استفاده کنید و آنها را کاملاً پودر کنید تا بافت یک دست و صافی را تشکیل شود.

مرحله ۷: ریختن بیسکویت‌های پودر شده در ظرف و اضافه کردن مخلوط سفید به آن‌ها

بعد داخل ظرف‌های تک نفره مناسب سرو، با قاشق مقداری پودر بیسکویت بریزید، سطح آن را صاف کنید تا یک لایه بیسکویتی در پایین ظرف دسر قرار بگیرد، بعد یک لایه از مواد سفید رنگ را روی بیسکویت‌های پودر شده بریزید و سطح مخلوط را صاف کنید.

مرحله ۸: ریختن موز خرد شده روی مخلوط مواد و خرد کردن مغز گردوها

سپس یک موز را پوست بگیرید، به شکل نگینی و در اندازه‌های کوچک خرد کنید، بعد مقداری از موزهای خرد شده را روی مخلوط سفید بریزید و پخش کنید، بعد از آن مقداری مغز گردو را در اندازه‌های کوچک خرد کنید، طوری که زیر دندان احساس شوند.

مرحله ۹: اضافه کردن مغز گردو خرد شده و ریختن همه مواد به شکل لایه به لایه روی هم

مغز گردوهای خرد شده را روی موزها بریزید و پخش کنید، بعد دوباره یک لایه بیسکویت پودر شده روی گردوها بریزید و همینطور لایه به لایه ادامه دهید تا ظرف سرو یا لیوان‌ها پر شوند، در آخر یک لایه از مخلوط شکلاتی را روی همه مواد بریزید.

مرحله ۱۰: تزئین کردن دسر به دلخواه و سلیقه خودتان

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان روی آن را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام، شکلات چیپسی و ترافل‌های رنگی یا چند برش توت فرنگی، موز حلقه شده و یک تکه شکلات ظرف‌های دسر را تزئین کنید. در آخر دسر پارافه موز را به عنوان یک دسر شیک، خوش طعم و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

طرز تهیه دسر پارافه موز، دسری جذاب برای مهمانی!
5
2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا