اخبار ورزشی

نگرانی استقلالی‌ها از برنامه‌ریزی مسابقات/ چرا پرسپولیس دو هفته زودتر از استقلال به میدان می‌رود؟

خبر ورزشی

بررسی مسابقات هفته بیست و ششم و بیست و هفتم لیگ برتر مشخص می‌کند شاگردان اوسمار ویرا برزیلی زودتر از شاگردان جواد نکونام به میدان می‌روند. برنامه‌ریزی سازمان لیگ برای دو هفته ماقبل دیدارهای همزمان در سه هفته پایانی (هفته‌های بیست و هشتم، بیست و نهم و سی‌ام) به ترتیبی است که بازیکنان تیم پرسپولیس زودتر از تیم استقلال به میدان می‌روند. این موضوع در بین برخی از کارشناسان استقلالی با چالش‌هایی مواجه شده و آنها معتقدند این شرایط برای تیم استقلال تا حدی دردسرساز است.

سعید مراغه چیان، پیشکسوت استقلال در گفتگویی کوتاه با خبرورزشی، در این باره گفت: «این شرایط هم می‌تواند برای استقلال خوب باشد هم بد، اما به نظر من بیشتر برای ما کار را سخت می‌کند. چون هر نتیجه‌ای پرسپولیس در بازی امروز و هفته آینده یعنی هفته بیست و هفتم بگیرد ممکن است روی روحیه و شرایط بازیکنان استقلال تاثیر منفی بگذارد».

وی افزود: «برای مثال اگر پرسپولیس در بازی امروز برنده شود با دو امتیاز بیشتر به صدر می رود و موقتا بالای استقلال می ایستد و این ممکن است فشار زیادی روحی روانی بچه‌های استقلال وارد کند و اگر ببازد، شاید بازیکنان استقلال بازی را آسان بگیرند و آن وقت ذوب آهن کار دست استقلال بدهد».

برخی دیگر از کارشناسان فوتبالی نیز با توجه به برگزاری سه هفته پایانی به صورت همزمان، معتقدند با نزدیکی امتیازات تیم های صدرنشین، برگزاری دو دیدار ماقبل این سه هفته می‌تواند تاثیر مستقیمی در عملکرد تیم‌های مدعی قهرمانی داشته باشد. تیم پرسپولیس امروز در شرایطی از ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه به مصاف نساجی می‌رود که استقلال از ساعت ۲۰:۳۰ یعنی تقریباً دو ساعت بعد و با اطلاع از نتیجه دیدار تیم رقیبش در بالای جدول به مصاف ذوب آهن خواهد رفت. در هفته بیست و هفتم نیز تیم پرسپولیس در شرایطی مقابل هوادار صف‌آرایی می‌کند که یک روز زودتر نتیجه بازی‌اش مشخص شده و باید روز ۲۲ اردیبهشت به میدان برود اما استقلال باید روز بیست و سوم در تهران میزبان فولاد خوزستان باشد.

ستار همدانی یکی دیگر از پیشکسوتان استقلال نیز در این باره به خبرورزشی گفت: «بهتر این بود که لااقل در هفته‌های حساس پایانی یک بار استقلال زودتر به میدان می‌رفت و یک بار پرسپولیس؛ نه اینکه در هر دو بازی استقلال را بازی دوم قرار بدهند. هرچند که اگر کادرفنی و بچه‌های تیم استقلال هوشیارانه عمل کنند می‌توانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند اما بار روانی نتیجه تیم پرسپولیس روی نتیجه بازی استقلال می‌تواند مشکل ساز باشد».

وی اضافه کرد: «اضطراب و نگرانی از صدرنشینی موقت احتمالی پرسپولیس در بازی امشب می تواند روی تمرکز بازیکنان استقلال تأثیر مستقیم داشته باشد. لذا من فکر می کنم در حد امکان نباید به بازیکنان استقلال گفته شود که چه نتیجه از در قائمشهر بین نساجی و پرسپولیس رقم خورده است تا آنها در کمال آرامش به میدان بروند و کار خودشان را بکنند. هر چند که اگر هم بدانند باید در شرایط حرفه ای کارشان را بدون استرس انجام بدهند».

دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر همگی به طور همزمان بین تیم‌های اول تا شانزدهم برگزار خواهد شد اما دیدارهای هفتهبیست و ششم و بیست و هفتم در ساعات مختلف و روزهای متفاوت برگزار می‌شود.

 رد یک شایعه عجیب درباره بازیکنان استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا