اخبار اجتماعی

پیگیری توهین مدیرکل میراث گلستان به محیط‌بانان آشوراده توسط رییس حفاظت محیط زیست

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کل کشور از پیگیری توهین مدیرکل میراث گلستان به محیط‌بانان آشوراده توسط شخص رییس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

سرهنگ جمشید محبت‌خانی؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با برخورد دون شأن مدیرکل میراث استان گلستان با محیط‌بانان گفت: روز جمعه مدیرکل محترم میراث فرهنگی استان گلستان در یکی از مناطق حفاظت شده ما حضور پیدا می‌کند و با محیط‌بانان ما درگیر می‌شود.

وی ادامه داد: فیلمی هم که در فضای مجازی از این ماجرا پخش شد به شدت متأثرکننده بوده و مردم از این برخورد با محیط‌بانان ما که شب و روز در سخت‌ترین شرایط برای حفظ مناطق چهارگانه محیط زیست تلاش می‌کنند، بسیار متأثر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کل کشور بیان کرد: بنده به نوبه خودم از طرف این مسئول از محیط‌بان عزیزم عذرخواهی می‌کنم. این رفتار به هیچ وجه برازنده یک مسئول نبود که بخواهد با سربازی تحت عنوان محیط‌بان که روز و شب خود را برای حفاظت گذاشته است به این شکل برخورد کند.

محبت‌خانی درباره علت این ماجرا توضیح داد: یکی از وظایف محیط‌بانان ما حفظ مناطق چهارگانه از هرگونه تصرف و تخریب است. لذا اشخاص حقیقی یا حقوقی اگر می‌خواهند در مناطق تحت مدیریت محیط زیست کار عمرانی انجام دهند، باید مجوز ارائه دهند. در اینجا هم محیط‌بان درخواست مجوز می‌کند اما در مقابل برخوردی می‌شود که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه وزیر محترم میراث فرهنگی و گردشگری در این موضوع دستور برخورد داده است، گفت: در سازمان حفاظت محیط زیست نیز ماجرا توسط شخص دکتر سلاجقه؛ ریاست محترم سازمان دنبال می‌شود تا اگر احقاق حقی است، صورت گیرد.

به گزارش تسنیم، روز جمعه ویدئویی از توهین و برخورد غیراخلاقی همراه با درگیری لفظی و تهدید محمدجواد ساروی؛ مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان با یک محیط‌بان در جزیره آشوراده که مرکز شبه جزیره میانکاله است، در فضای مجازی خبرساز شد.

ماجرا از این قرار است که مدیرکل میراث قصد وارد کردن تجهیزات و عملیات عمرانی به منطقه حفاظت شده و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست را داشته که در مواجه با این اقدام محیط‌بانان طبق قانون از وی تقاضای مجوز می‌کنند اما این موضوع به مذاق آقای مدیر خوش نیامده و ساروی شروع به فحاشی می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا