اخبار اجتماعی

سهم ۰.۳ درصدی ایران از بازار جهانی اسباب‌بازی

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: طبق آمارها گردش مالی جهانی صنعت اسباب بازی ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است و سهم ایران از این حوزه ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است که نزدیک به ۰.۳ درصد می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر روح‌الله دهقانی فیروز آبادی؛ معاون علمی،  فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در رویداد توسعه و تبادل فناوری صنعت اسباب بازی با بیان اینکه در معاونت علمی دو مقوله شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد:  شرکت‌های دانش‌بنیان شناخته شده هستند اما شرکت های خلاق کمتر دیده می‌شوند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌هایی هستند که عموما توسعه‌دهنده فناوری ها هستند که با ترکیب خلاقیت و نوآوری محصولات فناورانه را به تولید می‌رسانند. در فعالیت این شرکت ها توسعه فناوری پررنگ تر است اما شرکت های خلاق شرکت هایی هستند که محور آنها حوزه های خلاق و هنری هستند.

دهقانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه فناوری‌های اشتغال‌زا در کشور، خاطر نشان کرد: یکی از حوزه های فناورانه، حوزه های خلاق است چون این حوزه، هم نوآورانه و هم اشتغال‌زا است.

معاون علمی رییس جمهور، انیمیشن را یکی از حوزه های فناورانه صنعت خلاق  عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از حوزه‌های مهم صنایع خلاق، حوزه اسباب‌بازی است. طبق آمارها گردش مالی جهانی صنعت اسباب بازی 100 میلیارد دلار در سال است و سهم ایران از این حوزه 300 میلیون دلار برآورد شده است.

وی سهم گردش مالی ایران از صنعت اسباب بازی را 3 دهم درصد ذکر کرد و یادآور شد: از میزان 300 میلیون دلار گردش مالی اسباب بازی، 100 میلیون دلار آن به اسباب بازی های داخلی اختصاص دارد.

دهقانی اظهار کرد: اگر بخواهیم به نسبت جمعیتی توجه کنیم سهم بازار اسباب بازی کشور یک میلیون دلار است چون ما 3 درصد جمعیت دنیا را داریم به این معنا که 3 برابر جای رشد در صنعت اسباب‌بازی بازی داریم.

به گفته وی، سهم گردش مالی در صنعت اسباب بازی با توجه به تولید داخل می تواند یک میلیون دلار باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا