اخبار سیاسی

ترسیدند ببازند؛کاری کردند هوادار ببازد!

خبرگزاری خبرآنلاین

ایمان گودرزی؛ دربی 103 با تساوی بدون گل به پایان رسید و اختلاف استقلال و پرسپولیس در صدر جدول همان سه امتیاز باقی ماند، این بازی یکی از کسالت آور ترین دربی های چند سال اخیر دو تهران بود، احتیاط در نباختن شاید یکی از دلایل این شهرآورد بدون گل و کم موقعیت بود، به مناسبت این بازی با صادق ورمزیار پیشکسوت سابق استقلال هم کلام شدیم که در ادامه متن کامل مصاحبه را می خوانیم؛

*از اتفاقات سکوها و حواشی قبل و حین بازی شروع کنیم، نظر شما در کورد اتفاقات سکوها که باعث شکسته شدن سر بازیکن استقلال و آسی رسیدن به کمک داور شد شروع کنیم

چند سالی بود که این اتفاقات در فوتبال ما کمرنگ شده بود ولی متاسفانه دوباره در یک – دو سال اخیر شاهد چنین مواردی هستیم. جلوگیری از این موارد هم نیاز به کار فرهنگی دارد و هم کار انتظامی. برای مثال مدتی بود آب معدنی‌ها در ظرف‌های نایلونی در دربی ارائه می‌شد و اجازه ورود بطری نمی‌دادند ولی نمی‌دانم چرا ادامه پیدا نکرد. به هر جهت امیدوارم دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم چرا که چهره فوتبال را زشت می‌کند.

*نظرتان در مورد بازی ؟

بازی از لحاظ فنی چیزی برای تحلیل نداشت و فکر می‌کنم زشت‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین بازی چند سال اخیر را شاهد بودیم که نه تنها گل نداشت، بلکه حتی موقعیت گل هم ایجاد نشد و من هرچه فکر می‌کنم موقعیت بالای ۷۰ درصد در طول بازی ندیدم. فکر می‌کنم دو تیم به تساوی رضایت داشتند و برای مساوی به زمین آمده بودند و به خواسته خودشان هم رسیدند. بازنده اصلی این بازی تماشاگرانی بودند که رفتند یک بازی جذاب را تماشا کنند و دست خالی برگشتند.

*انتظار چنین بازی را داشتید؟

در این دیدار خطری روی دروازه‌ها ندیدیم، چرخش توپ در زمین خوب نبود و در کل دو تیم بدون برنامه بازی کردند. در فوتبال اگر تیمی برنامه داشته باشد در ۲۰ دقیقه می‌توان متوجه آن شد اما هر چه از بازی گذشت چیزی از دو تیم ندیدیم و نتوانستند بازی خوبی را به نمایش بگذارند.

*چه عاملی باعث ضعف فنی بازی شده بود؟

دو تیم سعی داشتند از دفاع به بازی مستقیم روی بیاورند که با توجه به سبک بازی هر دو تیم این مدل بازی جواب نمی‌دهد. نمی‌دانم چرا از عمق و عرض زمین استفاده نشد، در این بازی سانترهای خوبی هم نداشتیم که روی دروازه‌ها خطرساز شود. بیشتر مدافعان مالک بازی بودند و بازی مستقیم را در دستور کار قرار می‌دادند.

*البته مثل همیشه شاید ترس از باختن را دلیل چنین بازی کسل کننده دانست.

بله همینطور است، هر دو تیم دوست ندارند برابر هم نتیجه را واگذار کنند اما در این بازی حتی توپ‌های ساده لو می‌رفت، کیفیت پاس، کنترل توپ و حمل آن بسیار بد بود و در یک کلام چیزی از دو تیم ندیدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا