اخبار بین الملل

هشدار پارلمان عربی به تل‌آویو درباره پیامدهای تعرض به مسجدالاقصی

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، پارلمان عربی در بیانیه ای تعرض شهرک نشینان اشغالگر با هدایت شخصیت های سیاسی و تندرو صهیونیست به مسجد الاقصی و انجام اقدامات تحریک آمیز در محوطه های این مسجد از جمله آوردن نذورات و برگزاری مناسک تلمودی به بهانه اعیاد یهودی را شدیدا محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که ادامه تعرض صهیونیست ها به مسجد الاقصی و تلاش های رژیم صهیونیستی در راستای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد، اقدامی تحریک آمیز است که احساسات و عواطف بیش از دو میلیارد مسلمان در سرتاسر جهان را جریحه دار می کند، همچنین این اقدامات اوضاع در قدس و دیگر اراضی اشغالی فلسطین را به سمت تنش و درگیری های بیشتر سوق داده و منطقه را هم به سمت جنگی دینی پیش می برد.

پارلمان عربی همچنین حملات نظامیان اشغالگر صهیونیست به شهرهای کرانه باختری از جمله نابلس به بهانه تامین امنیت شهرک نشینان در جریان تعرض به اماکن تاریخی در اعیاد یهودی را به شدت محکوم کرد.

پارلمان عربی ضمن تاکید بر پایبندی به وضعیت تاریخی و قانونی حاکم بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی قدس از جمله مسجد الاقصی، جامعه بین الملل را به عمل به مسئولیت های خود و ممانعت از وقوع جنگی دیگر و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت توقف اقدامات تحریک آمیز خود فراخواند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا