اخبار بین الملل

فرانسه برای کمک به ارتش اوکراین، یگان «فوق محرمانه» تشکیل می‌دهد

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رادیو «آرتی‌ال» به نقل از خبرنگار خود که تمرین‌ها و رزمایش‌های این یگان را در کشور استونی مشاهده کرده اعلام کرد نیروهای مسلح فرانسه به منظور پشتیبانی عملیات‌های احتمالی ارتش اوکراین، در حال آماده‌سازی یگان جدید تجسسی است.

سرگروهبان «کوئنتین» از اعضای این یگان تجسسی در گفت‌وگو با این رادیو: ما نفوذ خواهیم کرد. سعی می کنیم به مواضع دشمن نزدیک شویم و حتی آنها را دور بزنیم. سپس دو راه حل برای شناسایی خواهیم داشت. می توانیم از پهپاد استفاده کنیم یا می توانیم از چشمانمان، روش قدیمی بسیار خوب، استفاده کنیم.

گفته می شود اعضای این یگان به لطف استتار می توانند «ساعت ها در بوته ها پنهان شوند» و از هواپیماهای بدون سرنشین برای رصد دشمن از فاصله ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری استفاده کنند. این «واحد آموزش‌دیده پیشاهنگان فوق مخفی برای شناسایی سنگرهای دشمن، تعیین محل ورودی سنگرها و هماهنگ کردن تیم های حمله برای تصرف آنها طراحی شده است.»

خبرنگار این رادیو افزود: سرگروهبان کوئنتین و سایر سربازانش در شرایط واقعی آموزش می بینند و می گویند که آماده دفاع از متحد استونیایی خود هستند. فرانسه در رزمایش‌های ناتو در خاک استونی با حضور ۱۴۰۰۰ نفر شرکت می کند.

بنابر گزارش این رسانه فرانسوی هدف از این رزمایش‌ها «ارسال این پیام به روسیه است که تهاجم [به استونی] ایده بدی خواهد بود و در همین تمرین‌های آموزشی است که ارتش فرانسه «شایستگی های یک واحد جدید را آزمایش می کند که در اوکراین مفید خواهد بود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا