اخبار بین الملل

ادعای ترکیه درخصوص عبور زنگزور از خاک ایران

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

«عبدالقادر اورال اوغلو» وزیر حمل و نقل ترکیه عبور کریدور زنگزور از خاک ایران را رد نمی کند.

براساس گزار آرمن نیوز، به ادعای وی، این موضوع با ارمنستان در حال مذاکره است، اما ممکن است این کریدور از ایران عبور کند.  وزیر ترکیه تاکید کرد که این یکی از مسیرهای مهم کریدور مرکزی خواهد بود.

او در ادامه گفت: در جریان سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از نخجوان، وضعیت را در سطح رهبران و وزرا مورد بحث قرار دادیم. مسیر زنگزور خطوطی را از ترکیه به باکو ارائه خواهد کرد. این یکی از محورهای مهم کریدور مرکزی خواهد بود.

وزیر حمله و نقل ترکیه اعلام کرد مذاکرات درباره خطی که نخجوان را به پاسگاه مرزی «دیلوجو» متصل می‌کند درحال انجام است. تعمیر و احداث خط جدید ۱۴ کیلومتری در دستور کار قرار دارد.

او در پایان نیز ادعا کرد: بخش ۴۳ کیلومتری «کریدور زنگزور» از مرز ارمنستان می گذرد. این موضوع در حال مذاکره با طرف ارمنی است. همچنین این احتمال وجود دارد که کریدور از خاک ایران عبور کند. ما به این فکر می کنیم که چگونه به سرعت این موضوع را به واقعیت تبدیل کنیم.

شایان ذکر است هدف کریدور زنگزور دسترسی بلامانع باکو به نخجوان از طریق ارمنستان است. هم ترکیه و هم جمهوری آذربایجان از زمان جنگ دوم قره باغ در سال ۲۰۲۰ خواستار اجرای آن بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا