اخبار بورس

کدام نماد‌ها افزایش سرمایه دارند؟

طی روزهای گذشته شرکت‌های متعددی طی انتشار اطلاعیه‌های مختلف سهامداران را نسبت هریک از مراحل فرآیند افزایش سرمایه خود مطلع کردند که در ادامه به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته شده است

نبض بورس

به گزارش نبض بورس، افزایش سرمایه یکی از راه‌های تامین مالی به منظور توسعه و گسترش و بهبود عملکرد مالی یک شرکت است. این فرآیند برای سهامداران نیز بسیار حائز اهمیت است. روز‌ گذشته نیز اطلاعیه‌های متعددی در خصوص هر یک از مراحل افزایش سرمایه در سامانه کدال منتشر شده است که در این گزارش به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته ایم.

 

نتایج حاصل از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده وهور

پیرو افزایش سرمایه شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور از مبلغ ۶۶,۱۷۶,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۷۶,۱۷۶,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی نتایج حاصل از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده به شرح جدول ذیل ارائه می‌گردد.

اعلامیه پذیره نویسی عمومی کوثر

براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده ۱۴۰۱/۱۲/۰۶ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت بیمه کوثر از مبلغ ۱۶,۸۸۵,۰۳۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۴,۹۹۹,۹۹۹ میلیون ریال، تعداد ۶,۰۱۱,۴۶۲,۹۶۳  سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد ۶۷۰,۸۵۱,۰۳۷  سهم ۱۰۰۰ ریالی برای پذیره نویسی عمومی عرضه میگردد.
مهلت پذیره نویسی عمومی از تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸  لغایت تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ تعیین شده است.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه نبابک

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت نساجی بابکان از مبلغ ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور  منظور اصلح ساختار مالی و همچنین جلوگیری از خروج وجه نقد که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۸ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه غشهد

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۰ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت شهد ایران   از مبلغ ۸۱۹,۱۷۵,۳۶۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اجرای مفاد تبصره ۲ ماده ۱۶۱ اصلاحیه قانون تجارت و تبصره‌های ذیل آن و اساسنامه شرکت و اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد از شرکت ارائه  گردید.

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی دحاوی

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۳۹۸/۰۸/۲۲ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت الحاوی  از مبلغ ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی برای حفظ نقدینگی و جلوگیری از خروج آن به منظور تامین سرمایه درگردش ارائه  گردید.

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۹۶۹۹۳ درصدی غناب

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی  نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت گروه صنعتی ناب از مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۹,۴۱۸,۶۹۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی، بهبود نسبت‌های مالکانه و استفاده از مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور ارائه گردید.

مجوز افزایش سرمایه ۵۰ درصدی وکبهمن

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی

صدور مجوز افزایش سرمایه ۲۳۳ درصدی ریشمک

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت تولید و صادرات ریشمک  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد

صدور مجوز افزایش سرمایه اپال

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۴,۷۰۲,۰۷۸,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۴,۷۰۲,۰۷۸,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۴,۷۰۲,۰۷۸,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سایر اندوخته‌ها.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی

پیشنهاد هیئت مدیره  در خصوص افزایش سرمایه ۶۳ درصدی بکابل

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت سیم و کابل ابهر از مبلغ ۱,۰۲۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۶۶۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور منظور بهبود واصلاح ساختار حقوق مالکانه شرکت، حفظ نقدینگی شرکت از طریق جلوگیری از خروج وجه نقد ناشی از تقسیم سود سهام بین سهامداران، کاهش هزینه‌های مالی و افزایش سودآوری شرکت، استفاده از مشوق مالیاتی موضوع بند (ه) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

پیشنهاد هیئت مدیره  در خصوص افزایش سرمایه ۵۴ درصدی  گوهران

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید  از مبلغ ۶,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته، آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌های انجام شده که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا