اخبار بورس

پیش بینی تحلیلگران جی پی مورگان از آینده بیت کوین

تجارت نیوز

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تحلیلگران جی پی مورگان، برخلاف دیدگاه مثبت بازار درباره رشد قیمت بیت کوین پس از هاوینگ، تحلیل متفاوتی در این‌باره ارائه داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به اینکه چهارمین هاوینگ بیت کوین در هفته آتی رخ خواهد داد، جو مثبتی بازار ارز دیجیتال را فردا گرفته است و بسیاری باور دارند که رویداد هاوینگ باعث رشد قیمتی بیت کوین و دیگر ارزهای بازار می‌شود، چرا که با کاهش عرضه بیت کوین، قیمت آن به‌دلیل افزایش تقاضا، رشد می‌کند. با این وجود، برخی کارشناسان در تلاش هستند، پیش‌بینی‌های محتاطانه‌ای درباره وضعیت بازار پس از ها‌وینگ بیت کوین ارائه دهند. تحلیل‌گران شرکت جی پی مورگان نیز به‌تازگی پیش‌بینی خود در این‌باره را ارائه داده‌اند.

احتمال روند اصلاحی بیت کوین پس از هاوینگ

تحلیلگران  مالی شرکت جی‌ پی مورگان در چهارشنبه هفته جاری،‌ توضیحاتی درباره وضعیت روند قیمتی بیت کوین پس از هاوینگ آتی داده‌اند. از نظر آنها و برخلاف جو فعلی بازار، بیت کوین پس از هاوینگ، با افزایش قیمت مواجه نمی‌شود و به سمت اصلاح قیمتی می‌رود. دلیل این تحلیل نیز، رالی قیمتی بیت کوین در مارچ سال جاری و شکستن رکورد قیمتی جدید ۷۳ هزار و ۷۸۰ دلار است. این تحلیلگران باور دارند که سهم زیادی از رالی  مورد انتظار پس از هاوینگ، پیش از آن در ماه مارچ رخ داده است. 

همچنین، فروش‌های اخیر که در بازار مشاهده شدند نیز از نکات پر اهمیت در تحلیل آنها بوده است. بر اساس تحلیل آنها، کاهش قیمت بیت‌ کوین، نقطه ورودی برای سرمایه‌گذاران جدیدی خواهد بود که قصد افزودن ارز‌های دیجیتال را به پرتفوی سرمایه‌گذاری خود دارند. 

وضعیت چلشی ماینرهای بیت کوین

در بخش دیگر از تحلیل اخیر متخصصان مالی جی پی مورگان، آنها درباره چالش‌های آتی شرکت‌های ماینر‌های بیت کوین پس از هاوینگ توضیح دادند. با خروج شرکت‌های ماینر کوچک که به‌دلیل هزینه‌های بالای عملیاتی و برق ضرر‌ده شده‌اند، هش ریت به‌شدت سقوط می‌کند.پس از حذف این دسته از ماینر‌ها، گروهی از مزرعه‌های باقی مانده، با یکدگیر یکپارچه خواهند شد و کنترل فعالیت‌های ماینینگ در دست گروه کوچکتری قرار می‌گیرد.

در واقع، شرکت‌های ماینری که سهام آنها به‌صورت عمومی در بازار منتشر شده است، سهم بالایی از صنعت ماینینگ را در اختیار خواهند داشت و دلیل آن، دسترسی به منابع مالی بیشتر و صرفه‌های نسبت به مقیاس این شرکت‌ها است.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا