اخبار بورس

پایان بورس امروز 12 اردیبهشت 1403 / کمای عمیق بازار سهام

تجارت نیوز

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

شاخص کل بورس ۰.۱۷ درصد کاهش داشت / شاخص هم‌وزن ۰.۰۱ درصد افزایش ارتفاع داد / ارزش معاملات خرد به ۲,۸۲۷ میلیارد تومان رسید / حجم معاملات خرد ۶.۵ میلیارد برگه سهم شد / ۲۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد

پایان بورس امروز در حالی رقم خورد که حجم معاملات بازار سهام به‌سختی به 6.5 میلیارد برگه سهم رسید و ارزش معاملات خرد هم در سطح دو هزار میلیارد تومانی قرار گرفت. به نظر می‌رسد بازار سهام در کمای عمیقی فرو رفته و برای خروج از این کما، نیازمند شوکی قوی‌ است.

به گزارش تجارت‌نیوز، پایان بورس امروز از ناامیدی سهامداران نسبت به وضعیت سرمایه‌گذاری مولد در کشور حکایت داشت. بازار سهام معاملات امروز را در حالی سپری کرد که حجم و ارزش معاملات خرد در کف قرار گرفت. اگرچه 60 درصد از نمادهای بازار مثبت بودند و در نهایت، ارزش صفوف خرید از صفوف فروش پیشی گرفت اما با این حال، با توجه به حجم و ارزش معاملات خرد، بازار سهام دومین هفته اردیبهشت را در کما به پایان برد.

پایان بورس 14

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز با افت 3901 واحدی، معادل 0.17 درصد پایین رفت و در سطح دو میلیون و 264 هزار و 924 واحد متوقف شد.

شاخص هم‌وزن اما در تضاد با شاخص کل حرکت کرد و صعودی شد؛ اگرچه این رشد چندان چشمگیر نبود! شاخص هم‌‌وزن امروز با رشد 42 واحدی معادل 0.01 درصد بالا رفت و در سطح 750 هزار و 843 واحد قرار گرفت.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم معاملات خرد سهام و حق تقدم امروز به‌سختی در سطح 6.5 میلیارد برگه سهم قرار گرفت که با ارزش دو هزار و 827 میلیارد تومان معامله شد.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام و حق تقدم‌ها امروز هم منفی بود و به 214 میلیارد تومان رسید. این در حالی‌ است که تا لحظه تنظیم این گزارش، صندوق‌های درآمد ثابت 283 میلیارد تومان پول حقیقی جذب کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا