اخبار سلامت

نباید به خاطر هرخطایی افراد را از دانشگاه حذف کنیم

سالم‌خبر: رئیس بیمارستان بقیه الله گفت: ما هیچگاه  به دنبال نوشتن مقاله درباره ماجرای مهسا امینی نرفتیم.  اگر الان ما زحمت کشیده بودیم و  در دانشگاه‌ها ۱۰ مقاله در این باره می‌نوشتم این مشکلات پیش نمی‌آمد

سالم نیوز

سالم‌خبر: رئیس بیمارستان بقیه الله گفت: ما هیچگاه  به دنبال نوشتن مقاله درباره ماجرای مهسا امینی نرفتیم.  اگر الان ما زحمت کشیده بودیم و  در دانشگاه‌ها ۱۰ مقاله در این باره می‌نوشتم این مشکلات پیش نمی‌آمد

حسن ابوالقاسمی رئیس بیمارستان بقیه الله در نشست مشترک هیأت اندیشه ورز پزشکی گفت: امروزه در دانشگاه‌ها پرورش نسل جدید برعهده ماست. امروز اگر که بر فرض محال تهدید نظامی باشد از نظر سخت افزاری ما در شرایط همان زمان جنگ هستیم. بسیجی‌های ما همان اقتداری که در زمان دفاع مقدس داشتند را دارند. اما الان وضعیت تغییر کرده است و ما الان با جنگ شناختی مواجه هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: ما باید جوانان را جوری تربیت کنیم تا آنها دفاع از کشور و انقلاب اسلامی را در اولویتشان قرار دهند. در حال حاضر دشمن حتی خطوط قرمزها را شکسته است. 

وی درباره جنگ شناختی و نفوذ دشمن بیان کرد: ما قشر پزشکی به بسیاری از مجله‌های پزشکی  بین‌المللی اعتماد داریم. مجله لنست در سپتامبر یک مقاله‌ای درباره مهسا امینی چاپ

ما به هیچ عنوان نباید کسی را از خود برانیم. خیلی باید حواسمان را در برخورد با افراد جمع کنیم. ممکن است که یک فردی در دانشگاه اشتباهی انجام دهد. اگر ما این آدم را حذف کنیم در واقع آن را در گردان دشمن فرستاده‌ایم. ما نباید به خاطر هرخطایی افراد را حذف کنیم کرده است که در یک مقاله‌ای بیان کرده است « برخی از پزشکان ایرانی  در تخت بیمارستان، بیماران زن را کاری می‌کنند که بمیرند.» خب این مقاله در کتاب‌های درسی چاپ می‌شود و دانشجوهای ما این مقاله را می‌خوانند.

وی در ادامه تأکید کرد: ما باید بررسی کنیم که در چه نقطه‌ای ضعفی داریم که بعضی وقت‌ها به این شکل مورد فشار قرار می‌گیریم. ما  در این مدت هیچگاه  به دنبال نوشتن مقاله درباره ماجرای مهسا امینی نرفتیم.  اگر الان ما زحمت کشیده بودیم و  در دانشگاه‌ها ۱۰  مقاله در این باره می‌نوشتم  این مشکلات پیش نمی‌آمد. 

وی در ادامه تأکید کرد: اگر الان بگوییم که چادر بزنید برای جنگ همه آماده‌اند اما هیچکس حاضر نیست که بنویسد. یکی از بخش‌هایی که بسیج پزشکی باید به آن توجه کند، فراهم کردن امکان حضور در مجمع‌های بین‌المللی و  نوشتن مقاله‌های علمی بین‌المللی است. 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بیان کرد:  حضرت آقا به ما سفارش کرده‌اند که جذب حداکثری داشته باشیم.

ما قشر پزشکی به بسیاری از مجله‌های پزشکی  بین‌المللی اعتماد داریم. مجله لنست در سپتامبر یک مقاله‌ای درباره مهسا امینی چاپ کرده است که در یک مقاله‌ای بیان کرده است « برخی از پزشکان ایرانی  در تخت بیمارستان، بیماران زن را کاری می‌کنند که بمیرند.» خب این مقاله در کتاب‌های درسی چاپ می‌شود و دانشجوهای ما این مقاله را می‌خوانند ما به هیچ عنوان نباید کسی را از خود برانیم. خیلی باید حواسمان را در برخورد با افراد جمع کنیم. ممکن است که یک فردی در دانشگاه اشتباهی انجام دهد. اگر ما این آدم را حذف کنیم در واقع آن را در گردان دشمن فرستاده‌ایم. ما نباید به خاطر هرخطایی افراد را حذف کنیم. 

ابولقاسمی در ادامه تأکید مرد: موضوع جذب حداکثری را نباید شوخی بگیریم. باید با اساتید صحبت کنیم که مسئله تربیتی و پرورشی را جدی بگیرند. الان همه چیز در فضای مجازی در اختیار دانشجوها هست. باید الگوسازی کنیم. آنقدر افراد شاخصی در کشور بودند که به جوان‌ها معرفی نشدند. بسیاری از آنها همچنان در قید حیات هستند اما دانشجویان و جوانان ما آنها را نمی‌شناسند. آن وقت انتظار داریم جوان ها در دامن غرب نیفتند. ما باید از دل جامعه خود این الگوها را پیدا کنیم. 

رئیس بیمارستان بقیه الله بیان کرد: آیا تا به حال ما از نظر معنوی جوانانمان را در کنار این الگوها قرار داده‌ایم تا از افکار این الگوها استفاده کنند؟ باید تلاش مضاعف داشته باشیم و از روش‌های نوین استفاده کنیم.

ما  در این مدت هیچگاه  به دنبال نوشتن مقاله درباره ماجرای مهسا امینی نرفتیم.  اگر الان ما زحمت کشیده بودیم و  در دانشگاه‌ها ۱۰  مقاله در این باره می‌نوشتم  این مشکلات پیش نمی‌آمد باید برای این روش های نوین فکر کنیم. من زمانی حرفم تأثیر دارد که خودم به آن عمل کنم. 

نمیشود که من در مطب شخصی خود میلیونی پول دربیاورم و فقط حرف بزنم . اما اگر من از خودگذشتگی و فداکاری داشته باشم دیگران به من و حرف من اعتماد می‌کنند. 

وی خطاب به بسیجیان گفت: بسیجی باید روشنگری کند. نباید بگذارد که یک آدم منفعت طلب رشد کند. یکی از مسائلی که امروزه برخی از جوانان ما را دلسرد می‌کند منفعت طلبی برخی از افراد است. باید مراقبت کنیم تا جوانان، افرادی فداکار بار بیایند. شهدای ما هیچی برای خودشان نمی‌خواستند. ما فداکاری این افراد را دیده‌ایم اما جوانان که ندیده‌اند.  جوانا باید فداکاری و از خودگذشتگی ببیند تا یاد بگیرند. معنویت صداقت راستگویی دارد ایثار دارد معنویت باید اولویت قرارگیرد. 

ابولقاسمی در آخر گفت: سال گذشته ما در جنگ شناختی شکست خوردیم. تربیت نسل جوان و امکاناتی که در فضای مجازی وجود دارد باعث می‌شود که ما تلاش بیشتری کنیم، جذب حداکثری داشته باشیم و از افراد آگاه کمک بگیریم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا