اخبار سلامت

صلاحیت پزشکان متخصص را در این سایت استعلام بگیرید

سالم‌خبر: معاون درمان وزارت بهداشت و درمان، خبر داد: حدود ۴۰۰ متخصص طب ایرانی در کشور وجود دارد که به صورت علمی و تخصصی در این زمینه فعال هستند، اما هزاران مدعی طب سنتی هم وجود دارند که به صورت غیرعلمی فعالیت می‌کنند، که نه تنها مورد تایید وزارت بهداشت نیستند که به سلامت مردم هم آسیب می‌رسانند.

سالم نیوز

سالم‌خبر: معاون درمان وزارت بهداشت و درمان، خبر داد: حدود ۴۰۰ متخصص طب ایرانی در کشور وجود دارد که به صورت علمی و تخصصی در این زمینه فعال هستند، اما هزاران مدعی طب سنتی هم وجود دارند که به صورت غیرعلمی فعالیت می‌کنند، که نه تنها مورد تایید وزارت بهداشت نیستند که به سلامت مردم هم آسیب می‌رسانند.

سعید کریمی با بیان این مطلب درباره ظرفیت‌های طب ایرانی بیان کرد: در حال حاضر اداره کل طب ایرانی در وزارت بهداشت زیر نظر مستقیم وزیر بهداشت فعال است. در اعتباربخشی هم اگر کسی درمانگاه طب ایرانی را راه‌اندازی کند نمره مثبت می‌گیرد. در مراکز ناباوری هم در سطح ۲ درمان، خدمات طب ایرانی ارائه می‌شود. 

وی

حدود ۴۰۰ متخصص طب ایرانی در کشور وجود دارد که به صورت علمی و تخصصی در این زمینه فعال هستند، اما هزاران مدعی طب سنتی هم وجود دارند که به صورت غیرعلمی فعالیت می‌کنند، که نه تنها مورد تایید وزارت بهداشت نیستند که به سلامت مردم هم آسیب می‌رسانند به تحت پوشش قرار گرفتن تعدادی از خدمات طب ایرانی هم اشاره کرد و گفت: طب ایرانی در زمینه سبک زندگی و خوراکی‌ها حرف‌های خوبی دارد و باید از این ظرفیت در کنار طب نوین استفاده کرد. 

وی با بیان که در حوزه طب سنتی ضرورت دارد که خدمات علمی از خدمات غیرعلمی جدا شوند، درباره تشخیص افراد متخصص از غیرمتخصص توضیح داد: این نکته بسیار مهمی است. برای شناسایی متخصصان طب ایرانی، همه مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان نظام پزشکی به نشانی www.irimc.org تام پزشک مورد نظر خود را استعلام کنند. اسامی تمام پزشکان متخصص در کشور در این سایت وجود دارد و تخصص آنها هم اعلام شده است. اگر نام فرد در این فهرست نبود، قطعا

این نکته بسیار مهمی است. برای شناسایی متخصصان طب ایرانی، همه مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان نظام پزشکی به نشانی www.irimc.org تام پزشک مورد نظر خود را استعلام کنند. اسامی تمام پزشکان متخصص در کشور در این سایت وجود دارد و تخصص آنها هم اعلام شده است جزو پزشکان مورد تایید وزارت بهداشت نیست. 

کریمی ادامه داد: همین امروز مردم برای بسیاری از خریدهای خود در فضای اینترنت جست‌وجو می‌کنند، این عجیب است که برای اقدامات درمانی بدون هیچ بررسی به پزشک مراجعه می‌کنند. استعلام پزشکان و افراد مدعی خدمات درمانی از سایت نظام پزشکی باعث می‌شود که افراد شیاد نتوانند فعالیت کنند و به سلامت مردم آسیب بزنند. 

او البته به نکته دیگری هم درباره خدمات برخی پزشکان متفاوت از تخصص‌هایشان اشاره کرد و گفت: ما مواردی داریم که پزشکان در رشته‌های غیرتخصصی خود فعالیت می‌کنند، به عنوان مثال متخصص پاتولوژیست، خدمات زیبایی ارائه می‌کند که تخلف است.

اگر نام فرد در این فهرست نبود، قطعا جزو پزشکان مورد تایید وزارت بهداشت نیست آگاهی مردم از این مساله باعث کم شدن چنین آسیب‌هایی است و می‌توانند با اطلاع از تخصص یک پزشک با اطمینان بیشتری به او مراجعه کنند. 

کریمی با تاکید بر این که اقدامات نظارتی معاونت درمان بر مراکز درمانی تشدید شده، بیان کرد: در سه ماه ابتدای سال ۳۳ هزار و ۲۵ بازدید از مراکز درمانی داشتیم. در نتیجه این بازدیدها ۱۲۷۰ مرکز درمانی غیرمجاز تعطیل و ۱۹۲۹ مرکز به مراجع قضایی و تعزیراتی معرفی شدند. اما در کنار نظارت‌ها بحث اطلاع‌رسانی و خودمراقبتی برای خود مردم هم اهمیت دارد که بدانند فردی که به عنوان پزشک یا مرکزی که برای دریافت خدمات درمانی مراجعه می‌کنند، صلاحیت داشته باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا