اخبار سلامت

در چند رشته پزشکی اصلا ورودی نداشته‌ایم

سالم‌خبر: رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی، گفت: تداوم مشکلات معیشتی و ابهام در آینده شغلی موجب خالی ماندن صندلی‌های رزیدنتی کشور خواهد شد.

سالم نیوز

سالم‌خبر: رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی، گفت: تداوم مشکلات معیشتی و ابهام در آینده شغلی موجب خالی ماندن صندلی‌های رزیدنتی کشور خواهد شد.

محمود فاضل، روز دوشنبه در یک نشست خبری، افزود: رزیدنت‌ها به عنوان چشم و چراغ پزشکی، در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
 

وی تداوم مشکلات معیشتی و ابهام در آینده شغلی موجب خالی ماندن صندلی‌های رزیدنتی کشور خواهد شد با بیان اینکه وضعیت رزیدنت‌ها با آینده سلامت مردم و حاکمیت ارتباط دارند اظهار داشت: اگر هر گلی به سر رزیدنت‌ها بزنیم گل به سر جامعه زدیم، وضعیت آنها بلاتکلیف است و ما برای اینکه به مراتب بالاتری از سلامت برسیم رشته تاسیس می‌کنیم.

فاضل افزود: رزیدنت

اگر رزیدنت تحصیل است چرا فشار زیادی به آنها وارد میکنیم و در سازمان نظام پزشکی تلاش خواهیم کرد تا با کمک وزارت بهداشت و تامین اجتماعی آیین‌نامه های این حوزه را اعمال کنیم فقط باید دغدغه تحصیل داشته باشند اما سختی کار، دغدغه شغلی، دغدغه معیشتی و مزایای بیمه از جمله مشکلات این گروه است.

وی ادامه داد: اگر رزیدنت تحصیل است چرا فشار زیادی به آنها وارد میکنیم و در سازمان نظام پزشکی تلاش خواهیم کرد تا با کمک وزارت بهداشت و تامین اجتماعی

در برخی از رشته‌ها ورودی رزیدنت نداریم و دست سیستم آموزشی و درمانی از این افراد خالی خواهد ماند آیین‌نامه های این حوزه را اعمال کنیم. امروز سیستم دنبال بهره کشی از رزیدنت‌ها است و آینده شغلی آنها مبهم است.

وی ادامه داد: در برخی از رشته‌ها ورودی رزیدنت نداریم و دست سیستم آموزشی و درمانی از این افراد خالی خواهد ماند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا