اخبار سلامت

درخشش 11 عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور در بین دانشمندان برتر جهان

سالم‌خبر: طی مراسمی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از 11 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه که عنوان دو درصد و یک درصد دانشمندان برتر جهان را کسب کرده‌اند تقدیر شد.

سالم نیوز

سالم‌خبر: طی مراسمی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از 11 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه که عنوان دو درصد و یک درصد دانشمندان برتر جهان را کسب کرده‌اند تقدیر شد.

 

علیرضا زالی در مراسم تقدیر از 11 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه که عنوان دو درصد و یک درصد دانشمندان برتر جهان را کسب کرده‌اند، بر توجه معاونت تحقیقات و فناوری به موضوع مرجعیت علمی اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری توجه به مرجعیت علمی است.
 
وی درباره متد نظام‌های رتبه‌بندی دانشمندان جهان عنوان کرد: نظام ESI و دانشگاه استنفورد دو مدل معتبر جهانی برای رتبه‌بندی طی مراسمی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از 11 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه که عنوان دو درصد و یک درصد دانشمندان برتر جهان را کسب کرده‌اند تقدیر شد دانشمندهای برتر جهان ارایه می‌دهند. در فرایندهای این دو مدل رتبه‌بندی هم‌پوشی‌های موضوعی و رشته‌ای وجود دارد؛ از همین رو برخی از دانشمندان به طور مشترک در هر دو لیست دانشمندان برتر جهان قرار می‌گیرند.
 
وی ادامه داد: در دنیا نزدیک به ۲۱۰ هزار پژوهشگر جهانی مورد توجه نظام ESI قرار می‌گیرند تا برای حضور در لیست یک درصد دانشمندان جهان بررسی شوند. یک درصد دانشمندان جهان، ۱۴ درصد کل تولید علم جهان را بر عهده دارند و ۲۴ درصد کل استنادات به این دانشمندان تعلق دارد.

رییس دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه استنفورد نیز لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان را منتشر می‌کند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران با ۲۱۳۵ دانشمند دو درصد

ایران با ۲۱۳۵ دانشمند دو درصد جهان جایگاهی ممتازتر از عربستان با ۱۳٣١ دانشمند و مالزی با ۷۶۱ دانشمند دارد جهان جایگاهی ممتازتر از عربستان با ۱۳٣١ دانشمند و مالزی با ۷۶۱ دانشمند دارد.
 
زالی همچنین سهم وزارت علوم با بالغ بر ۸۰ هزار عضو هیئت علمی از مجموعه دانشمندان دو درصد جهان را ۱۱۰۵ نفر اعلام کرد و افزود: این در حالی است که سهم وزارت بهداشت با نزدیک به ٢٢ هزار عضو هیئت علمی ۷۹۳ نفر از دانشمندان دو درصد جهان است.
 
 اسماعیل اکبری رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه نیز در ادامه با اشاره به دستاوردهای حوزه تشخیص و درمان سرطان، از حمایت‌های دکتر زالی رییس دانشگاه، از ابتدای راه‌اندازی مرکز تحقیقات تشکر کرد و گفت: روش‌های تشخیصی و درمانی در حال تغییر است و در علوم روز دنیا نیز حرفی برای گفتن داریم. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دکتر اسماعیل اکبری، دکتر فریدون عزیزی، دکتر افشین زرقی، دکتر جلال پور احمد، دکتر سید امیرمحمد مرتضویان، دکتر سوده غفوری فرد، دکتر حمید احمدیه، دکتر فرزاد حدائق، دکتر پروین میرمیران، دکتر نادر جهان‌مهر و دکتر ساره صافی از جمله اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند که نام آن ها در میان دو درصد دانشمند برتر جهان که توسط دانشگاه استفورد بر اساس شش شاخص پایگاه اسکپوس انتخاب شدند به چشم می‌خورد مسیر این تغییر و پیشتازی در علم آناتومی اتمی Atomic Anatomy جزو سه مرکز بزرگ دنیاست.
 
وی در پایان از هیئت رییسه دانشگاه درخواست کرد برای ثبت مالکیت معنوی اقدامات پژوهشی و شبکه سازی بین مراکز برنامه‌ریزی کند.
 
دکتر اسماعیل اکبری، دکتر فریدون عزیزی، دکتر افشین زرقی، دکتر جلال پور احمد، دکتر سید امیرمحمد مرتضویان، دکتر سوده غفوری فرد، دکتر حمید احمدیه، دکتر فرزاد حدائق، دکتر پروین میرمیران، دکتر نادر جهان‌مهر و دکتر ساره صافی از جمله اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند که نام آن ها در میان دو درصد دانشمند برتر جهان که توسط دانشگاه استفورد بر اساس شش شاخص پایگاه اسکپوس انتخاب شدند به چشم می‌خورد.

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا