اخبار سلامت

تمامی اطلاعات بانکی پرداخت بانکی کاربران اسنپ در امنیت است

سالم‌خبر: محمد خلج، مدیرعامل گروه اسنپ، با تایید «هک و اقدام به فروش مستقیم بخشی از اطلاعات کاربران اسنپ‌فود»، گفت: تمامی اطلاعات پرداخت بانکی کاربران مانند کد امنیتی کارت، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد.

سالم نیوز

سالم‌خبر: محمد خلج، مدیرعامل گروه اسنپ، با تایید «هک و اقدام به فروش مستقیم بخشی از اطلاعات کاربران اسنپ‌فود»، گفت: تمامی اطلاعات پرداخت بانکی کاربران مانند کد امنیتی کارت، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد.

یک کارشناس امنیت سایبری در شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از اسنپ تاکید کرده است بر اساس ساز و کار مشخص

محمد خلج، مدیرعامل گروه اسنپ: تمامی اطلاعات پرداخت بانکی کاربران مانند کد امنیتی کارت، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد شده توسط این شرکت، هکرها در صورت اعلام مستقیم ایراد نرم‌افزاری به این مجموعه تنها ۷،۵ میلیون تومان پاداش دریافت می‌کردند.

اسفند ۱۳۹۵ شرکت ایرانسل از سرمایه‌گذاری در شرکت مالک اسنپ خبر داد.

این گروه در ۱۱ شهریور ماه نیز از هک و نشت اطلاعات خصوصی بیش از ۳۳ میلیون مسافر و راننده شرکت ایرانی تاکسی اینترنتی تپسی خبر داده بود.
 
گروه

یک کارشناس امنیت سایبری در شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از اسنپ تاکید کرده است بر اساس ساز و کار مشخص شده توسط این شرکت، هکرها در صورت اعلام مستقیم ایراد نرم‌افزاری به این مجموعه تنها ۷،۵ میلیون تومان پاداش دریافت می‌کردند هکری آی‌آرلیکس گفت: پیش از عمومی‌سازی خبر این ماجرا، برای مدت دو هفته با مدیران تپسی بر سر فروش اطلاعات هک شده در حال مذاکره بودند، اما این شرکت پرداخت مبلغ ۳۵ هزار دلاری درخواست شده از سوی هکرها را نپذیرفت.

اگر چه نشت اطلاعات خصوصی شهروندان ایران در مقیاس بزرگ موضوع تازه‌ای در کشور به حساب نمی‌آید، اما حجم اطلاعات و اهمیت

این گروه در ۱۱ شهریور ماه نیز از هک و نشت اطلاعات خصوصی بیش از ۳۳ میلیون مسافر و راننده شرکت ایرانی تاکسی اینترنتی تپسی خبر داده بود آن‌ها در این مورد خاص باعث شد هک تپسی به بارزترین نمونه هک شرکت‌های خصوصی در ایران بدل شود.
در جریان این اتفاق نه تنها اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن افراد نشت پیدا کرد، بلکه موارد مهمی مانند آدرس‌های رفت و آمد شهروندان و مشخصات دقیق جغرافیایی آن‌ها به همراه اطلاعات دستگاه مسافرین و رانندگان نیز این گروه هکری مدت دو هفته با مدیران تپسی بر سر فروش اطلاعات هک شده در حال مذاکره بودند، اما این شرکت پرداخت مبلغ ۳۵ هزار دلاری درخواست شده از سوی هکرها را نپذیرفت لو رفت.

گروه هکری آی‌آر لیکس پیش‌تر در ۱۹ تیر ماه نیز از هک شرکت‌های بیمه‌ای خبر داده و اعلام کرده بود قصد دارد اطلاعات شرکت‌های بیمه آسیا، رازی، سینا و حافظ را با مجموع بیش از ۴۳ میلیون اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر، شماره تلفن، شماره شناسنامه، کد ملی و کد ملی شرکت، بفروشد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا