اخبار سلامت

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلیل امضای چند بیانیه تعلیق شد

سالم‌خبر: زهرا احمدی نژاد، استاد تمام وقت گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی حکمی که از سوی رئیس دانشگاه صادر شده، تعلیق شد.

سالم نیوز

سالم‌خبر: زهرا احمدی نژاد، استاد تمام وقت گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی حکمی که از سوی رئیس دانشگاه صادر شده، تعلیق شد.

این حکم به دنبال ارسال نامه هیات بدوی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در آن به شکایت حراست دانشگاه از او مبنی بر “ارتکاب اعمال خلاف مصالح کشور و تشویش اذهان با انتشار بیانیه هایی با عناوین مختلف” اشاره شده صادر شده است.

بیانیه اعضاء هیات علمی دانشگاه در حمایت از اساتید دانشگاه صنعتی شریف، نامه اعضاء هیات علمی دانشگاه در حمایت از اعتراضات قانونی دانشجویان، بیانیه

زهرا احمدی نژاد، استاد تمام وقت گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی حکمی که از سوی رئیس دانشگاه صادر شده، تعلیق شد در خصوص نصیحت به مسئولین دانشگاه به برخورد مسالمت آمیز با دانشجویان دندانپزشکی و پرهیز از اخراج یا تعلیق دانشجویان معترض، اعتراض به حملات شیمیائی زنجیره ای سازمان یافته به مدارس دخترانه از جمله بیانیه و نامه هایی بوده است که این استاد امضا و حمایت کرده است.

زهرا احمدی نژاد در دفاع از خود اظهار کرد: امضاء بیانیه و نامه و انتشار دیدگاه عضو هیات علمی نه تنها مصداق ارتکاب اعمال خلاف مصالح کشور و تشویش اذهان نیست بلکه حق آزادی بیان تصریح شده در قانون اساسی و از مفاد تصریح شده در منشور حقوق شهروندی می باشد.
ضمن آنکه مصادیق ارتکاب

این حکم به دنبال ارسال نامه هیات بدوی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در آن به شکایت حراست دانشگاه از او مبنی بر “ارتکاب اعمال خلاف مصالح کشور و تشویش اذهان با انتشار بیانیه هایی با عناوین مختلف” اشاره شده صادر شده است اعمال خلاف مصالح کشور در دانشگاه، اعتصاب و تعطیلی کلاسها و برنامه های آموزشی و …. است و صلاحیت بررسی و تایید این گونه جرائم با مراجع و محاکم قضائی ذیصلاح است و هیات بدوی انتظامی دانشگاه صلاحیت رسیدگی به این موارد را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری مدرسین‌پرس تاکنون هیچگونه شکایتی از طرف مراجع رسمی و اطلاعاتی از ایشان نشده و پرونده در این زمینه در مراجع تشکیل نشده است و بنابراین این تعلیق در تمامی مراحل از مرجع طرح شکایت، محتوای و استنادات شکایت و تا صدور حکم موقت خلاف مقررات و قوانین جاری رفتار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا