رنگهای مصنوعی تا سال ۲۰۲۸ از بستنیهای محبوب امریکایی حذف میشوند
سالمخبر: بخش عمدهای از صنایع تولیدکننده بستنی در ایالات متحده اعلام کردهاند که تا سال ۲۰۲۸ استفاده از رنگهای مصنوعی را در محصولات خود متوقف خواهند کرد.

- سالمخبر: بخش عمدهای از صنایع تولیدکننده بستنی در ایالات متحده اعلام کردهاند که تا سال ۲۰۲۸ استفاده از رنگهای مصنوعی را در محصولات خود متوقف خواهند کرد.
این تصمیم که به گفته مقامهای صنعت لبنیات آمریکا شامل بیش از ۹۰ درصد از بازار بستنی این کشور میشود، گامی داوطلبانه در پاسخ به نگرانیهای رو به رشد عمومی و نهادهای دولتی درخصوص سلامت افزودنیهای غذایی است.
به گزارش سالمخبر به نقل از بلومبرگ ، بر اساس اعلام بخش عمدهای از صنایع تولیدکننده بستنی در ایالات متحده اعلام کردهاند که تا سال ۲۰۲۸ استفاده از رنگهای مصنوعی را در محصولات خود متوقف خواهند کرد اتحادیه بینالمللی لبنیات (IDFA)، تولیدکنندگان بزرگ بستنی در آمریکا تحت فشار فزاینده از سوی ایالتهایی چون کالیفرنیا، نیویورک و ایلینوی قرار گرفتهاند که قوانینی را برای محدودسازی یا ممنوعیت استفاده از رنگهای مصنوعی مطرح یا تصویب کردهاند.
به گفته این نهاد، تصمیم جمعی برای حذف تدریجی رنگهای مصنوعی، واکنشی است به تغییر فضای قانونگذاری و مطالبه فزاینده مصرفکنندگان برای مواد غذایی سالمتر و طبیعیتر.
این
این تصمیم که به گفته مقامهای صنعت لبنیات آمریکا شامل بیش از ۹۰ درصد از بازار بستنی این کشور میشود، گامی داوطلبانه در پاسخ به نگرانیهای رو به رشد عمومی و نهادهای دولتی درخصوص سلامت افزودنیهای غذایی است اقدام از سوی دهها شرکت بستنیسازی – از برندهای بزرگ ملی گرفته تا تولیدکنندگان منطقهای – مورد استقبال قرار گرفته است. پیشتر نیز شماری از شرکتهای مواد غذایی همچون General Mills و Kraft Heinz گامهایی برای حذف رنگهای مصنوعی از محصولات خود برداشته بودند.
رابرت اف. کندی جونیور، وزیر بهداشت آمریکا، در آوریل گذشته هشدار داده بود که برخی رنگهای مصنوعی میتوانند با اختلالات رفتاری و مشکلات سلامت در کودکان ارتباط داشته
رابرت اف. کندی جونیور، وزیر بهداشت آمریکا، در آوریل گذشته هشدار داده بود که برخی رنگهای مصنوعی میتوانند با اختلالات رفتاری و مشکلات سلامت در کودکان ارتباط داشته باشند باشند. این اظهارات باعث افزایش توجه عمومی و فشار بر تولیدکنندگان صنایع غذایی شد.
همزمان با ادامه موج گرما در شهرهایی مانند نیویورک، که مردم همچنان به دنبال خنککنندههایی چون بستنی هستند، تغییر در فرمولاسیون محصولات میتواند تأثیر مهمی بر تجربه مصرفکنندگان داشته باشد. با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان اطمینان دادهاند که حذف رنگهای مصنوعی به معنای کاهش کیفیت یا جذابیت ظاهری بستنیها نخواهد بود.