غذا و دارو

۶۰ شرکت پخش دارو و مکمل بدون هیچ دلیل مشخصی به دادگاه جرایم اقتصادی معرفی شده‌اند

سالم‌خبر: رئیس انجمن پخش دارو و مکمل ایران خبر داد: حدود ۶۰ شرکت پخش دارو و مکمل بدون هیچ دلیل مشخصی به دادگاه جرایم اقتصادی معرفی شده‌اند.

سالم نیوز

سالم‌خبر: رئیس انجمن پخش دارو و مکمل ایران خبر داد: حدود ۶۰ شرکت پخش دارو و مکمل بدون هیچ دلیل مشخصی به دادگاه جرایم اقتصادی معرفی شده‌اند.

به گزارش سالم‌خبر؛ ابراهیم هاشمی در نشست امروز روسای تشکل‌های حوزه سلامت و اصحاب رسانه، افزود: اینکه به دلیل عدم  پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز این تعداد شرکت پخش از سوی سازمان غذا و دارو به دادگاه معرفی شده‌اند

حدود ۶۰ شرکت پخش دارو و مکمل بدون هیچ دلیل مشخصی به دادگاه جرایم اقتصادی معرفی شده‌اند بسیار عجیب است چرا که ما نه تولیدکننده و نه واردکننده هستیم و قیمت محصولات طبق قرارداد به شرکت های پخش ابلاغ می‌شوند.

وی افزود: اینکه مکمل داروست یا نه؟ سال ۸۹ تا ۹۲ با چنین پدیده ‌ای روبه‌رو و دچار مشکلاتی شدیم. ابتدا گفتند مکمل دارو باشد بعد آمدند ارزش افزوده آن را حذف کردند. پس از آن متوجه شدند اشتباه کرده‌اند و مجددا بخش حقوقی نهاد ریاست جمهوری نامه

اینکه به دلیل عدم  پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز این تعداد شرکت پخش از سوی سازمان غذا و دارو به دادگاه معرفی شده‌اند بسیار عجیب است چرا که ما نه تولیدکننده و نه واردکننده هستیم و قیمت محصولات طبق قرارداد به شرکت های پخش ابلاغ می‌شوند خود را پس گرفت و گفت مکمل دارو نیست. پس از این فرایند تمام آسیب ‌ها متوجه شرکت‌های پخش شد به دلیل بحث ارزش افزوده.

هاشمی ادامه داد: برای دو شرکت‌ پخش یک عدد بزرگ به میزان ۱۲ میلیارد تومان جریمه بریده شد این مباحث را مطرح کردم که به این نکته اشاره کنم که هر تصمیمی، چه بلایی بر سر بقیه ی زنجیره ی تامین می آورد. چرا چون مالیات بر ارزش افزوده باید از بیمار گرفته شود

روی جعبه‌ مکمل‌ها درج شده است که این محصول دارو نیست. وزارت بهداشت دستورالعمل لیبلینگ یا برچسب‌گذاری مکمل دارد که براساس آن شرکت های تولید کننده و واردکننده‌ی مکمل ملزم به درج این جمله بر روی جعبه‌ها هستند که این فرآورده دارو نیست و برای درمان و هیچگونه پیشگیری به کار برده نمی‌شود که به دولت داده شود از بیمار گرفته نمی‌شود عملاً چه کسی باید پرداخت کند، در آن سال‌ها فقط از شرکت‌های پخش این مبلغ اخذ شد.

وی همچنین با اشاره به موضوع تفاوت مکمل با دارو عنوان کرد: روی جعبه‌ مکمل‌ها درج شده است که این محصول دارو نیست. وزارت بهداشت دستورالعمل لیبلینگ یا برچسب‌گذاری مکمل دارد که براساس آن شرکت های تولید کننده و واردکننده‌ی مکمل ملزم به

در لایحه برنامه هفتم توسعه هیچ منبع پایداری برای حمایت از طرح دارویاری و تأمین ارز مورد نیاز دارو دیده نشده است درج این جمله بر روی جعبه‌ها هستند که این فرآورده دارو نیست و برای درمان و هیچگونه پیشگیری به کار برده نمی‌شود.

هاشمی گفت: در لایحه برنامه هفتم توسعه هیچ منبع پایداری برای حمایت از طرح دارویاری و تأمین ارز مورد نیاز دارو دیده نشده است اگرچه طرح دارویاری در حذف ارز دولتی خوب بود و مورد تایید است چرا که بزرگترین عامل نگون‌بختی صنعت دارو ارز دولتی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا