غذا و دارو

۳۰۰ داروخانه جدید طی یک ماه در کشور تاسیس شده است

سالم‌خبر: سیدسجاد حسینی، پژوهشگر در حوزه‌ی داروسازی در کنگره علمی داروسازان ایران در پنل بررسی تحولات اقتصادی حوزه داروخانه تحت تاثیر طرح دارویار و ضابطه تاسیس داروخانه خبر داد: نتایج حاصل از یک مطالعه نشان می‌دهد در مدت یک ماه، ۳۰۰ داروخانه جدید در کشور تأسیس شده است.

سالم نیوز

سالم‌خبر: سیدسجاد حسینی، پژوهشگر در حوزه‌ی داروسازی در کنگره علمی داروسازان ایران در پنل بررسی تحولات اقتصادی حوزه داروخانه تحت تاثیر طرح دارویار و ضابطه تاسیس داروخانه خبر داد: نتایج حاصل از یک مطالعه نشان می‌دهد در مدت یک ماه، ۳۰۰ داروخانه جدید در کشور تأسیس شده است.

وی همچنین تشریح کرد: اقتصاد داروخانه‌های کشور دچار نابسامانی شده است و یکی از دلایل

نتایج حاصل از یک مطالعه نشان می‌دهد در مدت یک ماه، ۳۰۰ داروخانه جدید در کشور تأسیس شده است آن، صدور مجوز تأسیس داروخانه‌های جدید است. در حالی که در خیلی از شهرهای کشور، تعداد داروخانه‌ها به مرحله اشباع رسیده و چندان ضرورتی برای تأسیس داروخانه‌های جدید، وجود ندارد.

بر اساس آمار ارائه شده، هرم سنی داروسازان اکنون در رنج سنی ۳۰ تا ۴۰ سال است که آماده به‌کارگیری در داروخانه‌ها هستند.



تعداد داروخانه‌ها ۱۵۵۰۵ داروخانه است که حدود ۱۴۹۲

اقتصاد داروخانه‌های کشور دچار نابسامانی شده است و یکی از دلایل آن، صدور مجوز تأسیس داروخانه‌های جدید است. در حالی که در خیلی از شهرهای کشور، تعداد داروخانه‌ها به مرحله اشباع رسیده و چندان ضرورتی برای تأسیس داروخانه‌های جدید، وجود ندارد مورد آنها ماهیت حقوقی وابسته به ارگان‌های دولتی دارند.



در دهه ۸۰ ماهانه ۲۰ داروخانه افتتاح می‌شد و در دهه ۹۰ نیز این روند افزایش یافت. در سال ۱۴۰۰ ماهانه به طور میانگین ۱۰۰ داروخانه افتتاح شد و تا شهریور ۱۴۰۲ به طور متوسط ۳۰۰ داروخانه در حال بازگشایی است.



رشد تعداد داروخانه‌ها از میزان فروش دارو در سال گذشته سبقت گرفته است.



فروش بازار دارویی کشور

از ابتدای سال ۴۰ داروخانه حقوقی وابسته دولتی افتتاح شده که این زنگ خطری است برای داروخانه‌های خصوصی است در سال ۹۴ حدود ۱۴.۵ هزار میلیارد تومان بوده است که به طور میانگین هر داروخانه ماهانه ۲۹۵ میلیون تومان بوده است. در آن سال تورم ۱۱ درصد محاسبه شده است.



در سال ۹۴، تعداد بازگشایی داروخانه‌ها از افزایش فروش داروخانه‌ها کمتر بوده است اما در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به سبب قیمت‌گذاری دستوری سیاست‌های انقباضی، تورم از افزایش تعداد داروخانه‌ها عقب افتادند.



افزایش

رشد تعداد داروخانه‌ها از میزان فروش دارو در سال گذشته سبقت گرفته است تعداد داروخانه‌ها ۲۴ درصد، فروش داروخانه‌ها ۱۴ درصد و تورم ۴۰ درصد رشد داشته است تعداد داروخانه از افزایش فروش و تورم پیشی گرفته است.

تعداد داروخانه‌ها ۲۴ درصد، فروش داروخانه‌ها ۱۴ درصد و تورم ۴۰ درصد رشد داشته است.

از ابتدای سال ۴۰ داروخانه حقوقی وابسته دولتی افتتاح شده که این زنگ خطری است برای داروخانه‌های خصوصی است.

در تهران رشد ۳۰ درصدی تعداد داروخانه‌ها به نسبت دو سال گذشته تا به امروز را شاهد هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا