غذا و دارو

چک‌های برگشتی اقتصاد داروخانه‌ها را مختل کرده است

سالم‌خبر: مدیر روابط عمومی و عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، گفت: صنعت داروسازی ایران بیمار است و اگر به این درد توجه نشود، سال آینده در تولید دارو رکود خواهیم داشت. داروخانه‌ها هر ماه ۶.۵ همت از سازمان‌های بیمه گر طلب دارند و حدود ۴ ماه است که بیمه‌ها مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکردند. همین الان ۲۶ همت مطالبه داروخانه‌ها از بیمه‌ها است.

سالم نیوز

سالم‌خبر: مدیر روابط عمومی و عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، گفت: صنعت داروسازی ایران بیمار است و اگر به این درد توجه نشود، سال آینده در تولید دارو رکود خواهیم داشت. داروخانه‌ها هر ماه ۶.۵ همت از سازمان‌های بیمه گر طلب دارند و حدود ۴ ماه است که بیمه‌ها مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکردند. همین الان ۲۶ صنعت داروسازی ایران بیمار است و اگر به این درد توجه نشود، سال آینده در تولید دارو رکود خواهیم داشت همت مطالبه داروخانه‌ها از بیمه‌ها است.

هادی احمدی با بیان اینکه چک برگشتی اقتصاد داروخانه را مختل می‌کند، اظهارکرد:  همین سبب می‌شود اکنون ۱.۳ همت چک برگشتی داشته باشیم و این مشکل به صنعت پخش و تولید هم خواهد رسید. ۲۶ همت از سازمان‌های بیمه‌گر مطالبه داریم. بند ل تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ گفته است که

داروخانه‌ها هر ماه ۶.۵ همت از سازمان‌های بیمه گر طلب دارند و حدود ۴ ماه است که بیمه‌ها مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکردند. همین الان ۲۶ همت مطالبه داروخانه‌ها از بیمه‌ها است سازمان‌های بیمه‌گر مکلف هستند که مطالبات داروخانه‌ها را ظرف یک ماه بدهند در غیر این صورت این ترک فعل است. ماده ۳۸ قانون تنظیم مقررات دولت هم می‌گوید اگر بیمه تاخیر پرداخت داشت باید سود اوراق مشارکت بدهد که سازمان بیمه‌گر چنین کاری نمی‌کند و چرا قانون به این تخلف رسیدگی نمی‌کند؟

وی افزود: در بحث شیرخشک،

ما شیرخشک را با چک ۱۵ روزه تا یک ماهه از شرکت می‌گیریم و اگر پول آن به ما بازنگردد دچار کمبود نقدینگی می‌شویم و دیگر توان خرید شیرخشک نخواهیم داشت. اگر رسیدگی نشود، سال آینده نیز در زمینه دارو و شیرخشک دچار مشکل شویم بعد از سه ماه تازه دیروز پیامکی ارسال شد که قرار است قسمتی از مطالبات داروخانه را بدهند. ما شیرخشک را با چک ۱۵ روزه تا یک ماهه از شرکت می‌گیریم و اگر پول آن به ما بازنگردد دچار کمبود نقدینگی می‌شویم و دیگر توان خرید شیرخشک نخواهیم داشت. اگر رسیدگی نشود، سال آینده نیز در زمینه دارو و شیرخشک دچار مشکل شویم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا