غذا و دارو

چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا بزنند

کارآمد خبر: رئیس سابق مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در خصوص افرادی که در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند، توضیحاتی داد.

سالم نیوز

سالم خبر: رئیس سابق مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در خصوص افرادی که در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند، توضیحاتی داد.

به گزارش سالم خبر، محمدمهدی گویا، در وبینار واکسیناسیون آنفلوانزا و مسائل مربوط به آن، گفت: اولویت واکسیناسیون آنفلوانزا شامل کادر بهداشت و درمان، زنان باردار و گروه‌های پرخطر مانند بیماران قلبی، ریوی، نارسایی کلیه، نارسایی کبد، افراد پیوند عضو شده، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف و افراد دچار چاقی مفرط است.

وی افزود: با وجود همه سختی‌ها و تحریم‌ها که دسترسی به واکسن آنفلوانزا را برای ما سخت کرده، این واکسن همه ساله به موقع در کشور در دسترس قرار دارد و علاوه بر واکسیناسیون رایگان، واکسن آنفلوانزا به صورت آزاد هم در داروخانه‌ها موجود است.

گویا گفت: همه واکسن‌های آنفلوانزای موجود در کشور خوب و مناسب هستند و تفاوتی بین آنها قائل نمی‌شویم. واکسن‌های موجود در کشور توسط NRA کشوری تائیدیه گرفته و ایمنی‌زایی و بی‌خطری آنها برای مسئولان کشوری تضمین شده است. NRA کشوری یک واحد کاملاً مستقل بوده و در برابر WHO پاسخگو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا