غذا و دارو

پیگیری تخلفات فروش دارو در پلتفرم‌ها باز هم به گردن سازمان غذا و دارو افتاد!

سالم‌خبر: اگرچه سخنگوی قوه قضاییه از صدور کیفرخواست برای متخلفان فروش بدون مجوز دارو در پلتفرم‌‌ها خبر داد اما این پیگیری قضایی را منوط به رسیدگی جدی سازمان غذا و دارو و ارسال پرونده به مراجع قضایی دانست و عنوان کرد که در این باره از رییس سازمان قول پیگیری با جدیت تمام گرفته است.

سالم نیوز

سالم‌خبر: اگرچه سخنگوی قوه قضاییه از صدور کیفرخواست برای متخلفان فروش بدون مجوز دارو در پلتفرم‌‌ها خبر داد اما این پیگیری قضایی را منوط به رسیدگی جدی سازمان غذا و دارو و ارسال پرونده به مراجع قضایی دانست و عنوان کرد که در این باره از رییس سازمان قول پیگیری با جدیت تمام گرفته است.

 مسعود ستایشی در سی‌ونهمین نشست خبری خود، خبر از تحت تعقیب قرار گرفتن دو پلتفرم عمده توزیع دارو بدون ذکر نام آنها، داد و افزود:

اگرچه سخنگوی قوه قضاییه از صدور کیفرخواست برای متخلفان فروش بدون مجوز دارو در پلتفرم‌‌ها خبر داد اما این پیگیری قضایی را منوط به رسیدگی جدی سازمان غذا و دارو و ارسال پرونده به مراجع قضایی دانست و عنوان کرد که در این باره از رییس سازمان قول پیگیری با جدیت تمام گرفته است اتهام آنها حمل، فروش و نگهداری داروهای قاچاق عنوان شده است.

وی همچنین درباره اقدامات قضایی برای برخورد با فروش بدون مجوز دارو در پلتفرم‌ها گفت: در این رابطه با رئیس سازمان غذا و دارو صحبت کرده‌ام. نظارت بر عرضه و فروش داروهای قاچاق بر عهده سازمان غذا و دارو است و ما هم بر اساس گزارش‌هایی که از غذا و دار داشتیم، این گزارش‌ها را ارجاع کردیم.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: گزارش‌هایی از معاونت غذا و داروی

از رئیس سازمان غذا و دارو قول گرفتم با جدیت نسبت به این موضوع ورود کنند و اگر پرونده‌ای ارسال شد ما هم برای پیگیری قضایی آن ورود می‌کنیم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران ارسال شده که پرونده گزارش‌ها را به دادسرای انقلاب ویژه رسیدگی به جرائم پزشکی ارسال کردیم. پس از ارجاع پرونده پس از تحقیقات کامل و جامع صورت گرفته از سوی ضابط مربوطه دو سکو مورد تعقیب کیفری قرار گرفتند و پس از صدور جلب دادرسی مدیران و داروخانه‌هایی که با آنها همکاری داشتند به اتهام حمل و فروش داروهای قاچاق به دادگاه انقلاب ارسال شده است. بعضا مداخله در امر پزشکی و فروش داروهای دو پلتفرم عمده توزیع دارو به اتهام حمل، فروش و نگهداری داروهای قاچاق تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‎اند سقط جنین و داروهای غیر مجاز بوده است که کیفرخواستی صادر شده و به مرجع صالح قضایی ارجاع می‌شود.

وی تاکید کرد: از رئیس سازمان غذا و دارو قول گرفتم با جدیت نسبت به این موضوع ورود کنند و اگر پرونده‌ای ارسال شد ما هم برای پیگیری قضایی آن ورود می‌کنیم.

به گفته وی مدیران این پلتفرم‌ها و داروخانه‌هایی که مبادرت به همکاری و فروش بدون نسخه دارو کردند، به اتهام حمل، فروش و نگهداری داروهای قاچاق قرار جلب دادرسی

ستایشی هیچ‌گونه اشاره ای به نام‎های این دو پلتفرم نکرد برایشان صادر شد و پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شد.

سخنگوی قوه قضاییه در سخنان خود به نام پلتفرم‌ها هیچ اشاره‌ای نکرد و دقیقاً مشخص نیست منظور او پلتفرم‌های حوزه سلامت آنلاین هستند یا خیر؟ چرا که مدت‌هاست مجلس، هیئت مقررات زدایی، معاونت علمی و هیئت دولت خواهان تدوین دستورالعملی برای توزیع آنلاین دارو شده‌اند، اما با این وجود وزارت بهداشت از انجام تکالیف خود سرباز زده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا