غذا و دارو

هیچ داروی عرضه شده در فضای مجازی را تایید و تضمین نمی‌کنیم

سالم‌خبر: مدیرکل بازرسی سازمان غذا و داروی کشور گفت: سازمان اصالت و سلامت هیچ داروی عرضه شده در فضای مجازی را تایید و تضمین نمی‌کند

سالم نیوز

سالم‌خبر: مدیرکل بازرسی سازمان غذا و داروی کشور گفت: سازمان اصالت و سلامت هیچ داروی عرضه شده در فضای مجازی را تایید و تضمین نمی‌کند.

علیرضا رستمی با بیان اینکه این تاکید کرد : سازمان غذا و دارو به دنبال استفاده قانونی و تایید شده از فضای مجازی و برخط برای سفارش گیری و عرضه داروست و این فرآیند هم اکنون فقط از طریق نسخه‌های الکترونیکی تجویز شده پزشکان در سامانه‌های داروخانه‌ها انجام می‌شود. 

با هشدار به مردم در خصوص خرید و استفاده از این دارو‌ها

هر داروی خارج از نسخ الکترونیک و غیر محیط داروخانه‌ای هیچگونه تضمین اصالت و سلامت ندارد گفت: هر داروی خارج از نسخ الکترونیک و غیر محیط داروخانه‌ای هیچگونه تضمین اصالت و سلامت ندارد.

وی تصریح کرد : تنها مسیر قانونی ارائه دارو در کشور در داروخانه‌ها و زیر نظر پزشک داروساز است و سازمان غذا و دارو هیچگونه تجویز و فروش دارو بصورت اینترنتی و فضای مجازی و پیام رسان‌های تلفن همراه را تایید و ضمانت نمی‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون مشکل کمبود نسبی شیر خشک مصرفی نوزادان در داروخانه‌ها رفع شده است گفت: متاسفانه به دلیل تفاوت قیمت بازار

به دلیل تفاوت قیمت بازار داخلی و کشور‌های همسایه شیر خشک‌ها قاچاق معکوس می‌شد که با تغییرقیمت ارز تامین شیر خشک از ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، جذابیت قاچاق کم و این روند متوقف شد داخلی و کشور‌های همسایه شیر خشک‌ها قاچاق معکوس می‌شد که با تغییرقیمت ارز تامین شیر خشک از ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، جذابیت قاچاق کم و این روند متوقف شد.

به گفته رستمی با اصلاح قیمت شیر خشک از آنجایی که ما به تفاوت قیمت از طریق بیمه سلامت به داروخانه‌ها پرداخت شدف هزینه‌ای در این فرآیند تغییر شامل حال مردم نشده است و هم اکنون همه نشان‌های تجاری شیر خشک مورد تقاضای مردم در داروخانه‌ها عرضه می‌شود./صدا و سیما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا