غذا و دارو

فروش اینترنتی دارو تا اطلاع ثانوی در مجلس بررسی نمی‌شود؛ نمایندگان مشغول به کارند!

سالم‌خبر: اگرچه قرار بود وضعیت فروش برخط دارو در کشور طی نشست کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روز سه‌شنبه هفته‌ای که گذشت، مورد بررسی قرار گیرد اما این نشست بنا به دلایل اعلام نشده برگزار نشد.

سالم نیوز

سالم‌خبر: اگرچه قرار بود وضعیت فروش برخط دارو در کشور طی نشست کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روز سه‌شنبه هفته‌ای که گذشت، مورد بررسی قرار گیرد اما این نشست بنا به دلایل اعلام نشده برگزار نشد.

برخی نمایندگان در پیگیر‌ی‌های سالم‌خبر، عدم برگزاری نشست کمیته

اگرچه قرار بود وضعیت فروش برخط دارو در کشور طی نشست کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روز سه‌شنبه هفته‌ای که گذشت، مورد بررسی قرار گیرد اما این نشست بنا به دلایل اعلام نشده برگزار نشد دارو و غذا کمیسیون بهداشت مجلس را هک سایت مجلس اعلام کردند که مجلس و جلسات کمیسیون‌ها را از حالت عادی درآورده بود و حتی مجلس از پذیرش اصحاب رسانه‌ها و حضور خبرنگاران جلوگیری کرده بود.

اما یکی از نمایندگان مجلس به سالم‌خبر گفت: اگرچه موضوع فروش اینترنتی دارو در حال حاضر یکی از چالش‌های

برخی نمایندگان در پیگیر‌ی‌های سالم‌خبر، عدم برگزاری نشست کمیته دارو و غذا کمیسیون بهداشت مجلس را هک سایت مجلس اعلام کردند که مجلس و جلسات کمیسیون‌ها را از حالت عادی درآورده بود و حتی مجلس از پذیرش اصحاب رسانه‌ها و حضور خبرنگاران جلوگیری کرده بود این روزهای بازار دارو در کشور محسوب می شود اما قابل پیش بینی بود که این جلسه برگزار نشود.

وی توضیح داد: جلسه کمیسیون بهداشت و درمان در روز سه‌شنبه به دلیل عدم حضور اکثر نمایندگان عضو این کمیسیون برگزار نشد چون تمامی این نمایندگان با نزدیک بودن انتخابات مجلس در حوزه های انتخاباتی خود

اما یکی از نمایندگان مجلس به سالم‌خبر گفت: اگرچه موضوع فروش اینترنتی دارو در حال حاضر یکی از چالش‌های این روزهای بازار دارو در کشور محسوب می شود اما قابل پیش بینی بود که این جلسه برگزار نشود مشغول و فعالیت داشتند و فرصت حضور در این نشست را نداشتند.

موضوع فروش دارو توسط پلتفرم‌ها از چالش های این روزهای بازار داروست که مورد اعتراض سازمان غذا و دارو، انجمن داروسازان ایران و فعالان حوزه دارو است.

برخی نمایندگان مجلس در اخطارهایی در صحن علنی مجلس تاکید کرده بودند که باید

جلسه کمیسیون بهداشت و درمان در روز سه‌شنبه به دلیل عدم حضور اکثر نمایندگان عضو این کمیسیون برگزار نشد چون تمامی این نمایندگان با نزدیک بودن انتخابات مجلس در حوزه های انتخاباتی خود مشغول و فعالیت داشتند و فرصت حضور در این نشست را نداشتند نظارت بیشتری بر فروش داروهای اینترنتی همچنین بر فعالیت شرکت‌های پخش دارو وجود داشته باشد و این موضوع را پیگیری خواهند کرد. ضمن آنکه سازمان غذا و دارو مخالفت خود را بارها با فروش اینترنتی اعلام کرده و اجرای اصولی آن را منوط به تدوین دستورالعمل از سوی سازمان می‌داند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا