غذا و دارو

سه ماه دیگر؛ باز هم با بحران کمبود شیرخشک مواجه خواهیم شد

سالم‌خبر: رییس انجمن پخش ایران، گفت: سه ماه دیگر باز هم با بحران کمبود شیرخشک مواجه خواهیم شد چون هیچ داروخانه‌ای نه شیرخشک از تولیدکننده می‌خرد نه عرضه می‌کند.

سالم نیوز

سالم‌خبر: رییس انجمن پخش ایران، گفت: سه ماه دیگر باز هم با بحران کمبود شیرخشک مواجه خواهیم شد چون هیچ داروخانه‌ای نه شیرخشک از تولیدکننده می‌خرد نه عرضه می‌کند.

به گزارش سالم‌خبر؛ سید ابراهیم هاشمی در نشست خبری تامین نقدینگی در زنجیره تامین دارو همچنین اظهار داشت: اوضاع زنجیره تامین دارو از اینکه هست بسیار بدتر خواهد شد اگر ما بخواهیم سال ۱۴۰۳ را سال بحران یکی از صنایع در کشور بدانیم صنعت داروسازی بیشترین

سه ماه دیگر باز هم با بحران کمبود شیرخشک مواجه خواهیم شد چون هیچ داروخانه‌ای نه شیرخشک از تولیدکننده می‌خرد نه عرضه می‌کند مشکل را خواهد داشت. کما اینکه با نگاهی به ارقام  واضح و آشکار واضح و روشن از این مشکلات حکایت دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما ۱۷ همت از دانشگاه علوم پزشکی طلب داریم. از مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و کل دولتی‌ها ۲۵ همت و ۴۰ همت نیز از مجموعه خصوصی طلب داریم. یعنی به میزان حدود 65 همت از حوزه بازار دارو طلب داریم.

هاشمی گفت: چیزی حدود ۵۰ درصد از بازار دارویی را طلب داریم و این بدین معنی است که مجموعه پخش با تمام

از ابتدای انقلاب ما چنین شاهکاری در حوزه داروسازی نداشته‌ایم هیچ زمانی در داروسازی ندیده‌ام که چهار پخش بزرگ نخست کشور دولتی همزمان چک برگشتی داشته باشند توان کمک می‌کند که زنجیره تامین دارو اعم از مواد اولیه، تولید، پخش و مجموعه داروخانه‌ها بتوانند به حیات خود با تقسیم این ریسک مالی ادامه دهند.

وی خبر داد: ما بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان چک برگشتی ثبت شده داریم که یک ماه از برگشتی آن گذشته است. اگرچه این عدد کل چک‌های برگشتی ما نیست. مجموعاً بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان از پول بخش پخش درگیر این مسئله است.

هاشمی تاکید کرد: آمارها از این حکایت دارند که با بیش از 30 سال

ما بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان چک برگشتی ثبت شده داریم که یک ماه از برگشتی آن گذشته است. اگرچه این عدد کل چک‌های برگشتی ما نیست. مجموعاً بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان از پول بخش پخش درگیر این مسئله است سابقه حضور در صنایع دارویی کشور هیچ زمانی در داروسازی ندیده‌ام که چهار پخش بزرگ نخست کشور دولتی همزمان چک برگشتی داشته باشند.

وی بیان کرد: چهار شرکت پخش نخست کشور که ۷۵ درصد از جور دولتی‌های ما را هم به دوش می‌کشند همه از بانک وام گرفته‌اند برای اینکه بتوانند به تعهداتشان عمل کنند. از ابتدای انقلاب ما چنین شاهکاری در حوزه داروسازی نداشته‌ایم. ما شرکت‌های پخش‌ شاهراه پولی هستیم. ما کالا را از مجموعه تولید

به صراحت می‌گویم که به قدری اوضاع دارو بحرانی است که نمی‌دانیم اسفند ماه را چگونه بگذرانیم هیچ پیش بینی درستی برای بازار سال آینده دارو نداریم یا واردات می‌گیریم به داروخانه می دهیم و دقیقاً کنترل کننده وضعیت نقدی حوزه زنجیره دارو هستیم من به صراحت می‌گویم که به قدری اوضاع دارو بحرانی است که نمی‌دانیم اسفند ماه را چگونه بگذرانیم چون ما در اسفند ماه ۳ حقوق به نیروی کار می‌دهیم از سویی برای سال آینده باید خود را تجهیز کنیم از آن سو هم نمی‌دانیم برای سال آینده چه برنامه‌ای خواهد بود هیچ پیش بینی درستی برای بازار سال آینده دارو نداریم.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا