غذا و دارو

سهم ایران از مارکت یک هزار و 500 میلیارد دلاری مارکت صنعت دارو؛ تنها 7 میلیارد دلار!

سالم‌خبر: مهرداد حقگو، کارشناس بازار سرمایه، گفت: اگرچه در حال حاضر بزرگترین بازیگران صنعت دارو در آسیا کشورهایی نظیر هند، ایران و عربستان به شمار می‌روند اما برنامه ریزی و خیز اغلب کشورها برای رشد ۲۰ درصدی در حوزه ی دارو تا سال ۲۰۲۶ دور از انتظار نیست.

سالم نیوز

سالم‌خبر: مهرداد حقگو، کارشناس بازار سرمایه، گفت: اگرچه در حال حاضر بزرگترین بازیگران صنعت دارو در آسیا کشورهایی نظیر هند، ایران و عربستان به شمار می‌روند اما برنامه ریزی و خیز اغلب کشورها برای رشد ۲۰ درصدی در حوزه ی دارو تا سال ۲۰۲۶ دور اگرچه در حال حاضر بزرگترین بازیگران صنعت دارو در آسیا کشورهایی نظیر هند، ایران و عربستان به شمار می‌روند اما برنامه ریزی و خیز اغلب کشورها برای رشد ۲۰ درصدی در حوزه ی دارو تا سال ۲۰۲۶ دور از انتظار نیست از انتظار نیست.

وی همچنین افزود: صنعت دارو در بخش جهانی دارای مارکت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلاری است و حدود ۴۵ درصد آن تحت سیطره آمریکاست.

حقگو با حضور عنوان کرد: ایران در حوزه‌ی صنعت دارو در مقایسه با کشورهای دیگر دارای مارکت ۷ میلیارد

ایران در حوزه‌ی صنعت دارو در مقایسه با کشورهای دیگر دارای مارکت ۷ میلیارد دلاری است. ضمن آنکه فروش صنعت دارو در کشور به دلیل تورم رو به افزایش است در حالی که حاشیه سود ناخالص در سال‌های اخیر به دلیل قیمت‌گذاری دستوری تقریبا ثابت بوده است دلاری است. ضمن آنکه فروش صنعت دارو در کشور به دلیل تورم رو به افزایش است در حالی که حاشیه سود ناخالص در سال‌های اخیر به دلیل قیمت‌گذاری دستوری تقریبا ثابت بوده است.

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به مبلغ فروش کل دارو در ایران گفت: در سال

در سال ۱۴۰۱ مارکت صنعت دارو در کشور حدودا ۱۲۰ تا ۱۳۰ همت بود و در سال ۱۴۰۲ مارکت ۱۵۰ همتی قابل پیش‌بینی است ۱۴۰۱ مارکت صنعت دارو در کشور حدودا ۱۲۰ تا ۱۳۰ همت بود و در سال ۱۴۰۲ مارکت ۱۵۰ همتی قابل پیش‌بینی است. (در نیمه نخست سال ۷۰ همت برآورد شد)

صنعت دارو نسبت به شاخص کل بازدهی به مراتب بالاتری را از ابتدای سال ۱۴۰۲ کسب کرد./فردای اقتصاد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا