غذا و دارو

سازمان غذا و دارو 15 همت از صنایع دارویی، تجهیزات پزشکی و پخش طلب کرده است

سالم‌خبر: رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، گفت: برنامه مشخصی برای توسعه زیرساخت‌های صنعت دارو و بازسازی و نوسازی این صنعت و حتی حفظ وضعیت موجود در لایحه برنامه هفتم توسعه دیده نشده است.

سالم نیوز

سالم‌خبر: رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، گفت: برنامه مشخصی برای توسعه زیرساخت‌های صنعت دارو و بازسازی و نوسازی این صنعت و حتی حفظ وضعیت موجود در لایحه برنامه هفتم توسعه دیده نشده است.

محمد عبده‌زاده روز یکشنبه در نشست خبری در محل سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی همچنین افزود: در لایحه برنامه هفتم توسعه برای تولید در حوزه سلامت چه دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل و چه داروهای طبیعی جهت توسعه‌ی

برنامه مشخصی برای توسعه زیرساخت‌های صنعت دارو و بازسازی و نوسازی این صنعت و حتی حفظ وضعیت موجود در لایحه برنامه هفتم توسعه دیده نشده است زیرساخت‌ها حتی برای حفظ وضعیت موجود برنامه مشخصی دیده نشده است. در این برنامه اهداف صادراتی یک میلیارد دلاری دیده شده است که آن هم نیازمند سرمایه‌‌گذاری در این حوزه است وقتی شما نتوانید زیرساخت ها را به روز نگه دارید یا توسعه دهید چشم انداز صادراتی موفق نخواهد بود.

وی گفت: صنایع دارویی، تجهیزات پزشکی و پخش به رغم ابهامات و مشکلاتی که در بخش های سرمایه‌گذاری و حفظ زیرساخت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند همیشه

در صادرات دارو عملاً رکود داشته‌ایم این در حالیست که نامه‌ها و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که برای صنایع صادر می‌شود فقط جهت خالی کردن صنایع از نقدینگی و سرمایه است مشکلات ارزی و ریالی داشته اند اما در حال حاضر یک مشکل به مشکلات آنها اضافه شده است و آن هم اینکه تمامی شرکت های دارویی از سوی سازمان غذا و دارو به مقامات قضایی معرفی شده اند آن هم به دلیل الزام به پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز در طرح دارویاری. دولت نه تنها هیچ کمکی به صنایع دارویی نمی کند بلکه می خواهد پرداختی هم به آنها داشته باشند.

عبده‌زاده اظهار داشت: در نامه‌ای که سازمان غذا و دارو به شرکت های تولید دارو، مواد اولیه

ما عملاً دچار سردرگمی در سیاست گذاری برای توسعه تولید کشور هستیم دارویی و پخش ارسال کرده است 15 همت بابت تغییر قیمت دارویی در طرح دارویاری درخواست کرده است که آنها بپردازند سود شرکت های بیمه اگر 20 درصد به میزان 20 همت محاسبه شود پرداخت15 همت دیگر چه معنایی خواهد داشت. صنایع نه تنها متوقف می شوند بلکه  تولید در کشور عملا دچار چالش های جدی می شود.

وی تاکید کرد: ما عملاً دچار سردرگمی در سیاست گذاری برای توسعه تولید کشور هستیم ما برای اینکه بخواهیم این صنعت را به روز نگه داریم و توسعه

موانع بزرگی گریبانگیر صنایع داروسازی کشور است.طی چند سال گذشته، نرخ استهلاک از نرخ سرمایه‌گذاری در صنعت داروسازی پیشی گرفته است بدهیم نه حمایت در بخش سرمایه‌گذاری نه ماشین آلات و نه حمایت دانشی داریم.  در صادرات دارو عملاً رکود داشته‌ایم این در حالیست که نامه‌ها و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که برای صنایع صادر می‌شود فقط جهت خالی کردن صنایع از نقدینگی و سرمایه است با این هزینه‌ها و نبود سرمایه و نقدینگی عملا در حال حاضر می توان مدعی شد که دیگر نمی توان برای تاسیس کارخانه‌ی بزرگ داروسازی سرمایه گذاری کرد.

عبده زاده با

برای اولین بار در تاریخ وزارت بهداشت و صنایع دارویی کشور است سازمانی که خود را متولی صنعت دارو و متولی کل حوزه دارو تجهیزات پزشکی می‌داند همه اعضای خود را آن هم بدون اینکه به هیچ شرکتی اعلام کند یا اطلاع بدهد به دادگاه جرایم اقتصادی معرفی کرده است بیان اینکه موانع بزرگی گریبانگیر صنایع داروسازی کشور است.طی چند سال گذشته، نرخ استهلاک از نرخ سرمایه‌گذاری در صنعت داروسازی پیشی گرفته است، عنوان کرد: برای اولین بار در تاریخ وزارت بهداشت و صنایع دارویی کشور است سازمانی که خود را متولی صنعت دارو و متولی کل حوزه دارو تجهیزات پزشکی می‌داند همه اعضای خود را آن هم بدون اینکه به هیچ شرکتی اعلام کند یا اطلاع بدهد به دادگاه جرایم اقتصادی معرفی کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا